20.11.2020

”Parasta meidän tiimissä ja työssä on vapaus, vastuu ja työporukka”

Vuoden Admicomilla palkanlaskijana työskennellyt Annina Pieski hehkuttaa työkavereitaan ja hyvää ilmapiiriä. Työ vaatii tarkkuutta, mutta vastapainoksi saa ihanan työyhteisön tuen ja saa olla osana helpottamassa asiakkaidemme arkea.


 

Utsjoelta kotoisin ja Kauhajoen kautta Jyväskylään päätynyt Annina on kolmekymppinen liiketalouden tradenomi. Anninan juuret ovat syvällä Utsjoen tunturien kupeessa ja Kauhajoelta tarttui mukaan hotelli- ja ravintola alan perustutkinto. Jyväskylään Annina päätyi opiskelemaan liiketaloutta ystävien kautta ja tradenomin opinnot hän sai valmiiksi joulukuussa 2017.

Opintojen lisäksi työhistoriakin on monipuolinen, sillä Annina ollut muun muassa kahvilantätinä, kouluavustajana, puhelinmyyjänä, siivoojana sekä HR-assistenttina.

Ikinä en ole halunnut olla tekemättä mitään ja kaikki kokemus on ollut todella arvokasta.

Admicomille Annina tuli lokakuussa 2019 osaksi palkanlaskennan tiimiä. Häntä oli jo jonkun aikaa kiinnostanut palkanlaskijan työ ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Kuin tilauksesta tulikin sitten vastaan Admicomin ilmoitus vapaasta työpaikasta palkanlaskijana.

Vaikka kokemusta palkanlaskijan työstä ei ollut, rohkaistui Annina hakemaan paikkaa, sillä ilmoituksessakin kerrottiin, että tärkeintä on oikea asenne ja halu oppia.

Sitä haluaisinkin korostaa kaikille työnhakijoille jos epäröi, uskaltaako jotain työtä hakea, niin kannattaa aina rohkeasti yrittää. Jos on osaava kaveri ja asenne kohdallaan, niin mikä tahansa on mahdollista.

Hyvä työyhteisö tukee onnistumisia

Palkanlaskijan työ on hyvin monipuolista eikä ikinä oikeastaan tiedä, millainen päivästä tulee, kun aamulla avaa työkoneen. Säännölliset palkanmaksut ovat tietenkin aina tehtävälistalla, mutta asiakkaat lähestyvät tilitoimistomme ammattilaisia hyvin erilaisilla asiantuntijan apua vaativilla selvitystöillä ja pyynnöillä.

Parasta meidän tiimissä ja työssä on vapaus, vastuu ja työporukka. Täällä voi hyvin vapaasti suunnitella omat työpäivänsä, koska meihin luotetaan, että saamme aina työmme tehtyä.

Vastuuta tuovat omat nimetyt asiakasyritykset, joita jokaisella palkanlaskijalla on useampia riippuen työkokemuksesta. Annina kehuu palkanlaskennan työporukkaa, sillä aina saa apua, kun pyytää ja asiat saadaan aina viimeistään yhteistuumin selvitettyä.

 

”Sanoja mitä käyttäisin kuvailemaan meidän palkanlaskennan tiimiä, ovat ehkä rento ja tehokas. Meillä osataan suhtautua asioihin huumorilla ja se kyllä näkyy ja kuuluu.”

 

Meidän porukkaan sopii mielestäni mukaan paremmin kuin hyvin, jos haluaa tehdä työnsä hyvin ja huolellisesti, on tiedonjanoinen, mutta osaa suhtautua asioihin sopivan rennolla otteella. Meillä tehdään töitä tehokkaasti, mutta osataan myös porukalla naureskella yhdessä esimerkiksi lounastauolla. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on.

Asiakkaina palkanlaskennassa on Adminetin asiakasyritysten työntekijöitä, jotka tulevat rakennus-, talotekniikka- ja teollisuusaloilta. Alat tulevatkin admicomilaisille hyvin tutuiksi, sillä päivittäin työskennellään samojen teemojen ympärillä.

Annina muistuttaa, että palkanlaskijana on hyvä aina asettua asiakasyrityksen työntekijän asemaan ja Annina haluaakin omalta osaltaan olla avuksi, ettei rahojen saaminen esimerkiksi liitolta viivästy lomautuksen yhteydessä.

Esimerkiksi silloin, kun tarvitaan palkkatodistus pikaisesti ja se saadaan lähetettyä suoraan liittoon, tuntuu hyvältä ilmoittaa asiakkaalle, että asia on hoidossa.

 

 


Admicomille töihin?

Haluatko sinäkin mukaan Admicomin kasvutarinaan ja työporukkaan? Katso avoimet työpaikkamme tai lähetä meille avoin hakemus:

Lue lisää

 

Oliko artikkeli hyödyllinen?

Sulje haku