24.10.2019

Postin lakko hidastaa laskuliikennettä: Vältä paperilaskuja

Tällä hetkellä näyttää siltä että posti ei kulje käytännössä ollenkaan 11.11. – 24.11. välisenä aikana lakon vuoksi. Tämä tuo ihan todellisia laskuliikenteen ja rahankierron ongelmia rakennus-, talotekniikka- ja teollisuusyrityksille, jotka luottavat vielä paperisiin osto- ja myyntilaskuihin.


 

Postinjakelu, käsittely ja kuljetus ovat marraskuussa lakossa kaksi viikkoa, jos neuvotteluissa ei päästä sopuun. Lakko alkaisi maanantaina 11.11. klo 6 ja päättyy sunnuntaina 24.11. klo 24. Tällä hetkellä näyttää siltä, että käytännössä posti ei tänä aikana kulje ollenkaan.

 

Aiheesta on uutisoitu mediassa laajasti tällä viikolla:

  1. Kauppalehti.fi 23.10. – Postin lakosta uhkaa tulla historiallisen laaja
  2. Iltalehti.fi 22.10. – PAU: Jopa kahden viikon lakko tulossa postiin 11.11. alkaen – koskee 9000 työntekijää
  3. Yle.fi 22.10. – PAU uhkaa aloittaa ison lakon Postissa marraskuussa – Työnantajan mukaan kiistaa ei lakoilla ratkaista

 

Skannatut paperilaskut aiheuttavat suurimman osan ongelmista

Osto- ja myyntilaskutuksen viiveistä ja virheistä suurin osa liittyy skannattuihin paperilaskuihin. Postin lakon toteutuessa laskuliikenne ja rahankierto hidastuvat entisestään kahden viikon ajaksi.

 

MYYNTILASKUT

Me Admicomilla pyrimme siihen, että asiakkaidemme laskuliikenne toimisi mahdollisimman nopeasti ja sujuvasti. Tämän vuoksi olemme kehoittaneet asiakkaitamme lähettämään sähköisiä laskuja niin lakon aikana kuin muulloinkin.

Omissa myyntilaskuissa verkkolaskuille toisena vaihtoehtona Adminetissä on laskun lähettäminen sähköpostitse.

Mikäli Adminetin laskutus ei ole sinulle vielä tuttu ja laskutuksen ongelmat ovat teille arkipäivää, suosittelemme tutustumaan laskutuksen ratkaisuihimme >>

 

OSTOLASKUT

Olemme myös aktiivisesti viestineet tavarantoimittajille, että asiakkaillamme on valmius ottaa vastaan verkkolaskuja, jotta myös toimittajat panostaisivat sähköiseen laskutukseen ja alan digitalisaatioon.

Toivomme, että mahdollisimman moni alan yritys viestisi sähköisestä laskutuksesta omille toimittajilleen, jotta laskuliikenne olisi sujuvaa eikä rampautuisi poikkeustilanteessa kokonaan.

Olemme viestineet asiakkaillemme Adminetin tiedotteiden kautta tänään tarkemmat ohjeet, kuinka tavarantoimittajat voivat lähettää heille maksutta laskuja Pageron online-palvelun kautta. Näin toimimalla varmistetaan ripeä rahankierto myös poikkeuksellisessa tilanteessa.

 

Katso asiakasvideo

Savon LVI-Talolla päästiin eroon papereista ja nyt kaikki asiat hoidetaan ajantasaisesti yhdessä järjestelmässä.

 

Nykyaikaisen toiminnanohjauksen opas

Mistä tunnistaa nykyaikaisen järjestelmän? Oppaasta löydät 6 kriteeriä.

Lataa ilmaiseksi

Oppaan lataaminen ei sido sinua mihinkään.

Sulje haku