2.11.2018

Näin helposti se käy! Adminet hoitaa KATRE-raportoinnin puolestasi

Adminet hoitaa KATRE-raportoinnin puolestasi - Uutinen - Admicom

Älä tuhlaa kallista aikaa töihin, jotka automatiikka voi hoitaa puolestasi. Keskity sen sijaan siihen, minkä osaat parhaiten.


 

Kansallinen tulorekisteri (KATRE) otetaan käyttöön 1.1.2019. Sen myötä jokainen yritys joutuu keräämään ja raportoimaan maksetut palkat, luontoisedut, palkkiot, työkorvaukset, muut ansiotulot sekä verovapaat ja veronalaiset kustannusten korvaukset viiden päivän kuluessa maksupäivästä. Monille yrityksille muutos tuo mukanaan kaaoksen.

Tiedot tulee raportoida reaaliajassa aina palkanmaksun yhteydessä, viimeistään viiden päivän kuluessa maksupäivästä. Tietojen raportointi on jokaisen yrityksen omalla vastuulla.

Kaaoksen voi kuitenkin välttää helposti Adminet-ohjelmiston avulla, sillä Adminet hoitaa aikaa vievät rutiinit puolestasi. Koska Adminetin käyttäjänä et joudu itse raportoimaan KATREn vaatimia tietoja, voit keskittyä siihen minkä osaat parhaiten ja antaa automatiikan hoitaa puolestasi aikaa vievät rutiinit.

Adminet koostaa ja lähettää ilmoitukset automaattisesti – tarkasti ja ajallaan. Sinun ei siis tarvitse hoitaa raportointia itse.

KATREn ei tarvitse tarkoittaa kaaosta

Adminetissä muutos on otettu huomioon ja tämä uudistus vain lisää jo nyt reaaliaikaista tietojen toimittamista. Adminetin käyttäjänä sinun ei tarvitse huolehtia hallinnollisen taakan lisääntymisestä, anna automatisoidun kokonaisjärjestelmän hoitaa tämäkin raportointi puolestasi. Adminetin automatiikka hoitaa tälläkin hetkellä asiakkaidemme puolesta esimerkiksi rakennusalan tiedonantovelvollisuuden raportoinnin:

Tätä helpommaksihan raportointia ei oikeastaan voi enää tehdä. On järjettömän hyvä homma, että kaikki kuukausi-ilmoitukset lähtevät automaattisesti.” – Kovako Vahinkosaneeraus Oy

”Adminetistä raportit lähtevät automaattisesti, niin kuin kaikki muutkin ilmoitukset. Kun tiedot kerran kirjaa, raportit lähtevät jatkossa automaattisesti eteenpäin. Olen edelleenkin hieman hämmästynyt siitä, että raportit lähtevät ihan itsekseen.” – Vantaan Peltisepät Oy & Koskisen Peltikate Oy

KATREn lisäksi Adminetissä hoidat kaikki muutkin yrityksesi toiminnot yhdessä järjestelmässä tarjouslaskennasta kirjanpitoon asti.

Nyt on oikea aika varautua lisääntyvään työmäärään, jonka KATRE tuo tullessaan. Kun olet meihin yhteydessä nyt, ehditte vielä välttyä ylimääräiseltä työltä ja tarvittaessa vaihtaa ohjelmistoanne ennen kuin KATRE astuu voimaan 1.1.2019. 

Jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella, niin kerromme sinulle lisää:

Kertokaa minulle lisää

Täytä lomake niin vastaamme sinulle pian ja kerromme Adminetin hyödyistä juuri sinun liiketoiminnallesi.

 

 

Mikä KATRE?

KATREn myötä Suomessa tulee olemaan yksi rekisteri, jonne kaikki palkka- ja etuustiedot toimitetaan. Nykyisin yritysten on ilmoitettava palkanmaksuun liittyviä tietoja useammalle taholle, mutta jatkossa tiedot toimitetaan vain kertaalleen.

Tietojen raportointi on jokaisen yrityksen omalla vastuulla, eikä tulorekisterin käyttöönotto tule olemaan kaikissa yrityksissä täysin ongelmatonta. Kaikki yritykset eivät ole tottuneet reaaliaikaiseen raportointiin ja tietojen ilmoittamiseen, ja yritysten raportointitaakka kasvaa helposti rekisterin käyttöönoton myötä. Suosittelemme selvittämään jo nyt, kuinka nykyinen ohjelmistosi tukee KATREn mukanaan tuomia muutoksia.

Lue lisää >>

 


Lataa opas järjestelmän hankintaan

Oppaasta saat saat viisi vinkkiä toiminnanohjausjärjestelmän valitsemiseen.

Lataa ilmaiseksi

Oppaan lataaminen ei sido sinua mihinkään.

Toiminnanohjausjärjestelmän valinta - Lataa ilmainen opas - Admicom
Sulje haku