Adminet

Yksi pitkälle automatisoitu järjestelmä talotekniikka-, rakennus- ja teollisuusalan yrityksille.

Tutustu Adminettiin

Kiinnostuitko tai tarvitsetko apua?

Soita meille, lähetä sähköpostia info@admicom.fi tai ota yhteyttä.

Tiedonantovelvollisuus

Rakennusalan tiedonantovelvollisuus automatisoidusti

Adminet on rakennusalan ohjelmisto, jossa rakentamisen tiedonantovelvollisuus raportoidaan verottajalle automatisoidusti annettujen työmaa- ja työntekijätietojen mukaan. Sopimus- ja laskutustiedot siirtyvät raportille urakkatietojen sekä toteutuneen laskutuksen perusteella ja työntekijätiedot saat raportille suoraan kulunvalvonnasta.

Kuukausittain käsin tehtävälle tallennus- tai raportointityölle ei ole tarvetta. Adminet kerää puolestasi vaadittavat tiedot eri lähteistä, koostaa raportit ja toimittaa ne verottajalle automatisoidusti.

Jos raportissa on virheitä, se tulee vastuuhenkilön tarkastettavaksi ennen lähetystä, jolloin tietoja voi vielä muokata.

 

Rakennusalan tiedonantovelvollisuus - Kohteen perustiedot - Adminet

Rakennusalan tiedonantovelvollisuus automatisoidusti: Adminet kerää ja raportoi urakka- ja työntekijätiedot verottajalle kuukausittain valitun tilaajavastuuroolin mukaisesti. Kun tiedonantovelvollisuus-valinta rastitetaan, Adminet koostaa raportit työmaasta puolestasi.

Urakkatietojen rakentamisilmoitus verottajalle automaattisesti

Työmaatietoihin täydennetään työmaahallinnan kannalta oleelliset tiedot. Annettujen tietojen pohjalta Adminet kerää raportoitavat asiat ja lähettää raportin hyväksymisen jälkeen automaattisesti verottajalle.

Urakoitsijoiden perustiedot voi hakea Adminet-käyttäjille yhteisestä tietokannasta, josta löytyy yli 30 000 yrityksen tiedot. Lisäksi asetuksissa voidaan määritellä alihankkijat, jotka lisätään automaattisesti tietyn tyyppiselle työmaalle.

Omat työntekijät voidaan poimia henkilörekisteristä. Alihankkijat syöttävät omat työntekijänsä Adminettiin tietosuojatun yhteyden kautta, jolloin ne siirtyvät automaattisesti päätoteuttajan käyttöön kaikkine tarvittavine tietoineen. Adminet tarkistaa, että tiedot ovat ajantasaiset. Asetuksissa voidaan määritellä, ketkä työntekijät ohjelmisto lisää automaattisesti urakoille tai laskutöille.

Urakka- ja työntekijätiedot saat myös ulkopuolisilta käyttäjiltä

Adminet-käyttäjä voi myöntää rajattuja käyttöoikeuksia ulkopuolisille käyttäjille, joten käsin tehtävää tietojen syöttämistä tai raportointia ei tule näiltäkään osin. Ulkopuolinen käyttäjä saa automaattisesti muodostetut tunnukset tietosuojatulla sähköpostiviestillä.

Ulkopuoliselle käyttäjälle myönnettäviä rooleja ovat alihankkija tai valvoja. Valvojalla on oikeus tarkastella tietoja työmaista, mutta hän ei voi muokata niitä. Alihankkija puolestaan voi lisätä ja muokata urakka- ja työntekijätietoja omien työmaidensa osalta.

Ohjelmasta on yhteys myös Suomen Tilaajavastuun tietokantaan, joten ennen yhteistyön aloittamista voidaan tarkistaa, ovatko yhteistyökumppanin tilaajavastuutiedot kunnossa.

Katso asiakasvideo:

 

Kertokaa minulle lisää

Täytä lomake niin vastaamme sinulle pian ja kerromme Adminetin hyödyistä juuri sinun liiketoiminnallesi.

Rakennusalan tiedonantovelvollisuus - Adminet toiminnanohjausjärjestelmä - Tietokoneella tai mobiililla


Sulje haku