Adminet

Yksi pitkälle automatisoitu järjestelmä talotekniikka-, rakennus- ja teollisuusalan yrityksille.

Tutustu Adminettiin

Kiinnostuitko tai tarvitsetko apua?

Soita meille, lähetä sähköpostia info@admicom.fi tai ota yhteyttä.

Ostojen hallinta

Saat hallittua projektin tarvikeostoja ja alihankintoja yhdestä näkymästä Adminetin ostojen hallinnan työkalulla. Sovelluksen avulla suunnittelet ja aikataulutat hankinnat, vertailet hintoja ja kilpailutat toimittajia, teet tilaukset sekä seuraat ostohintojen toteumaa alkuperäiseen budjettiin verrattuna.

Suunnittele ja aikatauluta

Saat projektikohtaiset ostotarpeet ostojen hallintaan suoraan Adminetin tarjouslaskennasta tai sisäänlukemalla ulkoiset tiedot. Projektin alkaessa suunnittelet ostot projektin vaiheiden mukaan tai esimerkiksi tuoteryhmittäin, jos vaiheistus ei ole käytössä. Tämän jälkeen hankintoja on helppo suunnitella ja toteuttaa ennakoiden, jotta ostot toteutuvat järkevästi projektin edetessä.

 

 

Vertaile ja kilpailuta

Ostojen hallinnan päänäkymässä tarkastelet keskitetysti kaikkia projektin hankintoja. Viikkotasoisesta erittelystä pääset tekemään tarvittavat hankintaan liittyvät toimenpiteet.

Pääset sovelluksen päänäkymästä esimerkiksi ostotarpeet-näkymään, jossa voit hakea tarvikeriveille edullisempia hintoja yleisestä hinnastosta tai vastaavien tuotteiden rekisteristä, lähettää ostotarjouspyyntöjä tukkureille ja tehdä ostotilaukset valitsemistasi tarvikekokonaisuuksista. Samassa sovelluksessa käsittelet myös alihankinnan ostotarpeet, teet niistä tilaukset ja luot alihankinnan maksuerätaulukot.

Pysyt jatkuvasti ajan tasalla siitä, miten hankinnat ovat toteumassa suhteessa alkuperäiseen laskelmaan, sillä voit tarkastella valintojesi mukaista hintaeroa sekä budjettiin että halvimpaan vaihtoehtoon verrattuna.

Hintaeroa tarkastelet ostotarpeiden kokonaisuuden lisäksi tuoteriveittäin. Näet myös tarjouslaskennan ulkopuolelta käsin syötetyt ostotarpeet ja niiden eron halvimpiin tuotteisiin.

 

Seuraa ennusteita ja toteumia

Projektin vastuuhenkilönä voit tarkastella sovelluksen päänäkymässä kaikkien urakoidesi tilannetta.

Projektikohtaisesta tilanteesta saat kokonaiskuvan nopealla silmäyksellä näkymästä, jossa näkyy budjetti, ostoennuste sekä ero laskettuun ja budjetoituun tarvikkeiden, alihankintojen ja muiden kulujen mukaan eriteltynä. Lisäksi voit tarkastella tarkemmin ostamattomia, sitoutuneita ja toteutuneita kuluja kustannuslajeittain (tarvikkeet, alihankinnat, muut).

 

Ostojen hallinta - Hintavertailu toimittajittain - Adminet

Ostojen hintavertailu -raportilla (Ostot | Ostojen raportit | Ostojen hintavertailu) tarkastelet valitsemaltasi ajanjaksolta toteutuneiden ostojen suhdetta ostohetken halvimpiin ostohintoihin monipuolisilla rajaus- ja erittelymahdollisuuksilla. [Katso kuva isompana]

 

Pysy ajan tasalla ostojen kannattavuudesta

Ostojen tehostamista tukemaan Adminetistä löytyy myös automaattiraportteja, joiden avulla voi tarkastella esimerkiksi toteutuneita ostoja, ostohetken halvimpia ostohintoja sekä niiden erotusta. Erittely on tarkasteltavissa myös vastuuhenkilöittäin tai toimittajittain. Raporttien tarkoituksena on parantaa johdon otetta ostotoimintaan ja mahdollistaa ostokäytäntöjen ohjaaminen kannattavampaan suuntaan.

Lataa opas hankinnan tehostamiseen

Oppaasta saat vinkkejä yrityksesi hankintaprosessin kehittämiseen.

Lataa ilmaiseksi

Oppaan lataaminen ei sido sinua mihinkään.

Hankinnan tehostaminen - Admicom opas 2018 - esikatselu

Katso asiakasvideo:

 

Kertokaa minulle lisää

Täytä lomake niin vastaamme sinulle pian ja kerromme Adminetin hyödyistä juuri sinun liiketoiminnallesi.

Hankinnan työkalut rakentamiseen ja talotekniikkaan - Adminet toiminnanohjausjärjestelmä - Tietokoneella tai mobiililla


Sulje haku