Myymälä
Myymäläjärjestelmä talotekniikka- ja rakennusyrityksille
Myymälätoiminnot ovat liitetty Adminet-toiminnanohjausjärjestelmän hinnastoon ja varastoon. Adminetin kassatoiminnoilla onnistuu niin käteisellä, kortilla kuin laskuun rahastaminen ja myyntitapahtumat kirjautuvat automaattisesti kirjanpitoon.
Adminetin sovellukset myymälän hallintaan
Kassatoiminnot
Kassatoiminnot helpottavat myymälämyyntiä. Adminet hoitaa esimerkiksi korttivarmennukset ja viitteet ja tekee kassaraportin.
Myyntitilaukset
Adminetin myyntitilauksilla voit tehdä asiakkaille tarjouksia ja tilauksia sekä seurata niiden tilannetta.
Kassatoiminnot
Kun Adminetin kassalla tehdään korttimyynti, on myynti kirjanpitoa myöten valmis. Adminet noutaa korttitapahtumien viitteet päivittäin ja kohdistaa ne saataviin maksuihin. Myös tiliotteiden nouto on automatisoitu. Käteismyynneistä ohjelma tekee kassaraportin kassan täsmäystä varten.
Laskulle myydyt kaupat voidaan määritellä koontilaskutettaviksi tai laskuttaa heti. Lisäksi kassalla voidaan rahastaa laskuja ja myyntitilauksia. Adminetin kassatoimintoja käyttämällä luet myös plussapisteet samalla korttipäätteellä.
Myymälähenkilökunnan aikaa vapautuu asiakaspalveluun, kun Adminetin automatiikka hoitaa:
- hinnastojen päivitykset
- pankki- ja luottokorttivarmennukset
- pankki- ja luottokorttisaatavien maksujen automaattisen kohdistamisen ja korttiprovisioiden jyvityksen
- myyntien kirjauksen kirjanpitoon
Suora yhteys kirjanpitoon ja varastoon
Kirjanpito ja varastokirjanpito täsmäävät myymälätoimintojen kanssa, kun myymäläsovellusta käytetään osana Adminetin kokonaisjärjestelmää. Myymäläsovelluksesta on yhteys varastoon, joten myymälämyynti vähentää automaattisesti varastosaldoa.
Kassamyynnin arkistosta löytyvät kaikki aiemmat myyntikuitit. Tämä helpottaa työskentelyä esimerkiksi tilanteessa, jossa asiakas tulee vaihtamaan tai palauttamaan tuotetta. Arkistosta näkyy myös myynti- ja ostohistoria tuotteittain.
Viivakoodikerääjät
Adminetin kassaan voi liittää tarvittaessa myös viivakoodinlukijan tai kannettavan viivakoodikerääjän. Admicom toimittaa helppokäyttöiset ja ohjelman kanssa yhteensopivat laitteet asennettuina ja testattuina avaimet käteen -periaateella.
Myyntitilaukset
Adminetin myyntitilaukset ovat myynnin ja myymälän työkalu. Myyntitilauksilla tehdään asiakkaille tarviketarjoukset ja muutetaan ne tilauksiksi. Myös tarjousten ja tilausten seuranta on helppoa.
Adminetin myyntitilaukset toimivat näin
- Tee asiakkaalle tarjous: Vanhan tilauksen voi kopioida uuden tilauksen pohjaksi ja muokata hintoja tai muita ehtoja. Tuotteen myynti- ja ostohistoria auttavat hinnoittelussa.
- Lähetä sähköpostilla: Tarjoukseen tai tilaukseen voi myös liittää dokumentteja ja lähettää ne Adminetistä sähköpostilla asiakkaalle. Adminet arkistoi kaikki tilaukset ja tarjoukset dokumentteineen.
- Muodosta myyntitilaus: Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, muutat sen myyntitilaukseksi hiiren klikkauksella.
- Tee ostotilaus: Myyntitilauksesta voi muodostaa automaattisesti ostotilauksen ja halutessaan muokata sitä käsin.
- Laskuta helposti: Ostolasku kirjaa myyntitilauksen automaattisesti toimitetuksi, jolloin myyntitilaus on valmis ja odottaa laskutuslupaa.
- Varmista sujuva toimitus: Adminet seuraa tilauksen etenemistä ja kertoo, jos myyntitilaus on esimerkiksi jäänyt toimittamatta.
Katso asiakasvideo: