26.8.2020

Unohtuuko sinultakin arjessa tämä yksi sana?

Arjen kiireessä tulee välillä unohdettua kanssaihmiset. Kritiikille löytyy usein aikaa, mutta kuusikirjaiminen sana harvemmin muistuu mieleen, vaikka sille olisi tarvetta. Kerron oman kokemukseni palkanlaskijana, miten tämä yksi sana lämmittää meitä oikein kovasti.


 

Rakennus-, talotekniikka- ja teollisuusyrityksillä on tänä päivänä useita mahdollisuuksia hoitaa yrityksensä kirjanpitoa. Jotkut hoitavat sen itse oman yrityksensä sisällä, toiset käyttävät ulkoista palvelua. Admicomin oma tilitoimisto hoitaa sekä asiakasyritysten kirjanpitoa että palkanlaskentaa. Meille on tärkeää olla asiakkaan apuna kaikissa tilanteissa. Siksi onkin mieltä lämmittävää, kun saamme kiitosta työstämme.

Työmme on monipuolista, sillä tarjoamme tilitoimistopalveluita talotekniikka-, teollisuus- ja rakennusyrityksille, joilla on Adminet käytössä. Osa asiakasyrityksistämme hoitaa itse kirjanpidon ja palkanlaskennan, mutta osa haluaa kaiken ”avaimet käteen” -palveluna.

Me olemme täällä asiakkaita varten.

Olemme meidän tilitoimistossamme jo pitkään tehneet töitä asiakasyritysten hyväksi ja sitä kautta olemme saaneet vankan kokemuksen niin omasta alastamme, kuin myös päässeet sisälle rakennus-, talotekniikka- ja teollisuusalankin kiemuroihin. Haluammekin jakaa tätä tietoamme teille jatkossa kertomalla mm. tilinpäätöksestä, yrityksen verotuksesta, perustajaurakoinnista sekä tuloslaskelman tulkinnasta.

 

Kiitos ilahduttaa aina

Välillä palkkatodistus tarvitaan pikaisesti. Monesti saamme lähetettyä sen suoraan liittoon, jolloin tuntuu hyvältä ilmoittaa työntekijälle, että asia on hoidossa. Näissä tilanteissa kun saa kovasti kiitosta, on hyvänolon tunne moninkertainen. Aika, jota elämme juuri nyt, on hyvin erikoislaatuinen ja omalla tavallaan haastava.

Mutta oli tehty työ tai tilanne mikä tahansa, sana ”kiitos” kuulostaa aina yhtä hyvältä.

Kiitoksen mukana saattaa tulla muitakin saatesanoja ja nämä kyllä otetaan aina ilomielin vastaan. Oli kyseessä selvitettävä asia, täytettävä lomake tai palkkoihin liittyvä kysymys, on se aina onnistumisen tunne, kun asiakas kiittää ja on tyytyväinen. Näissä tilanteissa ja tässä työssä kun hyvin usein itsekin oppii uutta.

 

Palkanlaskijan työ on monipuolista ja asiakkaiden auttaminen on isossa roolissa.

 

Itse olen miettinyt, milloin muistan antaa hyvää palautetta ja kiitosta saadessani mahtavaa palvelua, sekä ratkaisun ongelmaani? Usein. Mutta aina se ei toki ole näin ollut, tähän olen itsekin opetellut. Hyvin usein ihmiset muistavat huomauttaa virheestä, vaikka tokikin rakentava kritiikki on aina asia erikseen. Itse olen madaltanut kynnystä kehua ja antaa kiitosta. Jo kiitoksen sanominen tuo hyvän olon itselle – muistan usein itsekin kiittää asiakkaita, kun ovat omien kiireidensä keskellä auttaneet minua selvittämään asiaa kuin asiaa.

Sana ”kiitos” ei kulu. Sen huomaa siitä, että silloin joskus kun tämä minulle sähköpostitse kirjoitetaan tai puhelimessa sanotaan, nousee suupielet hieman lähemmäs korvia ja voi taputtaa itseään olalle. Kiireisen työelämän keskellä on ollut ihana huomata, että ihmisillä on kuitenkin edelleen aikaa pysähtyä hetkeksi ja kirjoittaa pieni kiitosviesti. Näistä osaa olla aina yhtä kiitollinen.

Sen parempaa fiilistä et voi saada, kuin silloin, kun asiakas kiittää sinua tehdystä työstä. Oli se iso tai pieni työ, työläämpi tai parin minuutin työ, sillä ei ole merkitystä.

 

Kiireisessä arjessa apuna ja tukena

Vaikka tilitoimiston palvelut olisi ulkoistettu, on meistä ja asiakkaista varmasti moni huomannut, miten hyvin hommat sujuu siitäkin huolimatta. Tai ehkäpä juuri sen takia. Luulen, että juuri siksi saamme asiakkailta paljon kiitosta niin sanotusti pienempienkin asioiden hoitamisesta, sillä me helpotamme täällä heidän omaa kiireistä arkeaan.

Se miten paljon aikaa asiakas säästää siinä, että meidän kauttamme hoituu palkanlaskenta ja kirjanpito, on varmasti useita tunteja kuukaudessa.

Oli kyseessä tulorekisteriselvitys, asiointi Kelan kanssa tai palkkatodistus liittoon, saamme usein paljon kiitosta. Sillä niin pieniä asioita kuin jotkin voivat olla, ovat ne kaikki asiakkaan ajasta pois. Ja tietenkin ajatellen myös työntekijöiden etua. Admicom on iso sähköisen taloushallinnon edelläkävijä ja moniosaaja, joten onhan se aika hienoa, miten monet eri palvelut asiakas voi meidän kauttamme saada.

Lisäksi se, että meillä on moni asia saatu automatisoitua, helpottaa meidänkin työtämme huomattavasti.

Toivon, että olemme jatkossakin yhtä helposti lähestyttäviä, oli kyseessä sitten sähköpostin lähettäminen, puhelinsoitto tai yhteinen Teams-palaveri. Olemme asiakkaiden tukena ja tämän päivän välineiden ansiosta se onnistuu vaikka toiselta puolelta Suomea yhtä näppärästi, tai jopa kätevämminkin, kuin vieressä istumalla.

 

Lue aiheesta lisää:

 

Oliko artikkeli hyödyllinen?


Lataa kannattavuusopas

Oppaasta saat ratkaisuja tyypillisiin talotekniikan ja rakentamisen kannattavuuden ongelmiin.

Lataa ilmaiseksi

 

 

 

Annina Pieski

Annina on Utsjoelta kotoisin oleva liiketalouden tradenomi, joka toimii Admicomilla palkanlaskijana. Vapaa-ajallaan voit löytää hänet joko kuntosalilta tai kotisohvalta Netflixin äärestä.

Sulje haku