23.1.2020

Haglex Oy: ”Adminetin käyttö on sujuvaa ja sulavaa”

Reaaliaikainen toimintatapa ihmetytti aluksi Haglex Oy:n väkeä, kun he alkoivat käyttämään ensimmäistä kertaa Adminettiä. Muutos oli kuitenkin loppupeleissä hyvin pieni heidän normaaliin toimintatapaansa, jossa he pitävät asiakkaiden kirjanpidon aina ajan tasalla.


 

Tamperelainen kasvuyritys Haglex Oy tuottaa liikejuridiikkaa, talouspalveluita sekä liiketoiminta- ja palvelumuotoilua asiakasyrityksille. Yritykselle Adminet on tuttu jo ennestään, kun osakas Mia Kuitunen törmäsi aiemman työhistoriansa aikana Adminettiin ja koki jopa muutaman karvaan asiakasmenetyksen asiakkaan siirtyessä käyttämään järjestelmää.

– Järjestelmän käyttöönottaneet tutut rakennusalan asiakkaat kehuivat Adminettiä todella paljon.

Kun nykyisessä yrityksessä Haglexin olemassaoleva asiakas halusi ottaa Adminetin käyttöönsä, osallistuivat he jo myyntitapaamista lähtien mukaan prosessiin.

– Myyjä tuli esittelemään ja mitä pidemmälle hän järjestelmän ominaisuuksissa pääsi, sen vakuuttuneempi olin. Ymmärsin myös entistä paremmin, miksi Adminet on niin suosittu ja kehuttu rakennusalan yritysten keskuudessa.

 

Kaikki hoituu yhdellä järjestelmällä

Asiakasyrityksille järjestelmästä ja sen toimialakohtaisista ominaisuuksista on paljon hyötyä.

– Jos ottaa koko järjestelmäpaketin käyttöönsä, asiakas pystyy tekemään tarjouksen Adminetissä ja viemään suoraan maksuerät järjestelmään. Laskutusta helpottaa myös, että ostolaskulta asiakas pystyy suoraan poimimaan myyntilaskulle rivikohtaisesti kohteeseen menneitä tarvikkeita. Katteen voi myös suoraan määritellä Adminettiin. Näin varmistuu se, että kaikki tulee laskutettua. Raportointiominaisuudet ovat myös todella laajat.

Asiakkaan toimintaa tukee Adminetin pitkälle viety automatiikka, joka hoitaa useita arjen rutiinitöitä käyttäjän puolesta.

– Mikä on loistavaa, niin järjestelmästä lähtee työntekijä- ja urakkailmoitukset, kun taustatiedot ovat syötetty oikein. Kun työntekijät syöttävät palkanlaskentaan tunnit, työnjohto pystyy tarkistamaan ne järjestelmässä. Tämän jälkeen tunnit siirtyvät suoraan sieltä palkanlaskentaan ja oikeille projekteille. Onhan se sujuvaa ja sulavaa, asiakkaan ei tarvitse käyttää kolmea-neljää eri ohjelmistoa, vaan kaikki hoituu yhdellä.

 

Kirjanpito Adminetillä on helppoa

Kun perusrutiinit tapahtuvat automaattisesti, kirjanpitäjät pystyvät keskittymään tukemaan asiakasta.

– Aika mitä normaalissa kirjanpidossa menee rutiineihin, voidaan käyttää asiakkaan opastukseen, konsultointiin, raportointiin. Sillä varmistetaan, että asiakas tietää miten hänellä menee.

Suurin ero Adminetin ja normaalin kirjanpidon välillä on nimenomaan reaaliaikaisuus.

– Normaali kirjanpitohan tehdään yleensä aina takapainotteisesti ja Adminet taas elää reaaliajassa. Rytmitys muihin kirjanpito-ohjelmiin verrattuna on hyvin erilaista.

Erilainen toimintatapa huolestuttaa joskus uusia tilitoimistoja. Mia Kuitunen rohkaisee:

– Kirjanpito Adminetillä on helppoa, mutta se vaatii toisenlaisen ajattelutavan. Heittäytymällä hetkeksi epämukavuusalueelle ja opettelemalla järjestelmän käytön, kokee positiivisia yllätyksiä!

KUVAT: Haglex Oy



Kertokaa minulle lisää

Täytä lomake niin vastaamme sinulle pian ja kerromme Adminetin hyödyistä juuri sinun liiketoiminnallesi.
Sulje haku