5.5.2020

Käyttäjävinkki: Yrityskohtaiset roolit

Yrityksissä tulee usein vastaan tarve muokata tiettyjen henkilöstöryhmien käyttöoikeuksia myös Adminetissä. Pian rooleja on entistä helpompi mukauttaa muuttuviin tarpeisiin.


Toukokuun Adminet-päivityksessä tulevan uuden ominaisuuden myötä asiakkaat voivat luoda Adminettiin myös omia yrityskohtaisia roolejaan.

 

Palvelee yrityksesi yksilöllisiä tarpeita

Nykyisten Adminet-roolien ja käyttäjäkohtaisten käyttöoikeuksien lisäksi Adminetissä voi pian määritellä myös yrityskohtaisia rooleja. Uusi yrityskohtainen rooli määritellään nykyisiin Adminet-rooleihin perustuen, eli voit valita pohjaksi esimerkiksi Adminetin työnjohtoroolin ja lähteä muokkaaman siihen liittyviä käyttöoikeuksia oman yrityksesi tarpeita vastaavaksi.

Yrityskohtaisia rooleja hallitset polussa Hallinta | Käyttäjät | Yrityskohtaisen roolin oikeudet. Sovelluksessa voit luoda uusia yrityskohtaisia rooleja sekä tarkastella ja muokata jo käytössä olevien roolien käyttöoikeuksia ja rooleihin liitettyjä käyttäjiä.

 

Hallitse keskitetysti ja muokkaa milloin tahansa

Yrityskohtaisten roolien avulla eri käyttäjäryhmien oikeuksia on helppo hallita keskitetysti, sillä niihin tehdyt muutokset päivittyvät kerralla kaikille valituille käyttäjille. Voit kuitenkin edelleen supistaa tai laajentaa käyttäjäkohtaisia oikeuksia myös yritysroolin määrittämisen jälkeen.

Työntekijälle määriteltyä yrityskohtaista roolia sekä siihen tehtyjä käyttäjäkohtaisia muutoksia voit tarkastella Käyttäjän oikeudet -näkymässä. Asettaessasi yrityskohtaisen roolin tai muokatessasi olemassa olevaa, päivittyvät tekemäsi muutokset käyttöoikeuksiin seuraavan sisäänkirjautumisen yhteydessä, joten uuden roolin mukaiset toiminnot ovat heti työntekijän käytettävissä.

 

Käyttäjän oikeudet -näkymässä tarkastelet valitsemasi työntekijän käyttöoikeuksia. Adminet korostaa punaisella pallosymbolilla sellaiset henkilökohtaiset oikeudet, jotka poikkeavat määritellyn yrityskohtaisen roolin käyttöoikeuksista.

 

Näin luot uuden yrityskohtaisen roolin:

  1. Avaa sovellus polussa Hallinta | Käyttäjät | Yrityskohtaisen roolin oikeudet ja paina Uusi.
  2. Täytä pyydetyt tiedot, valitse pohjana käytettävä Adminet-rooli valintaikkunasta ja tallenna.
  3. Määrittelet käyttöoikeudet: vasemmalla on lista nykyisen Adminet-roolin oikeuksista ja oikealla voit muokata perustettavan yrityskohtaisen roolin oikeuksia.
  4. Tallennuksen jälkeen valitset yrityskohtaisen roolin käyttäjät Toiminnot-valikosta. Adminet listaa kaikki työntekijät, joilla on käytössä uuden yritysroolisi pohjana käytetty Adminet-rooli. Lisää- ja poista-painikkeilla vaihdat roolin käyttäjiä joko yksitellen tai monivalintaa hyödyntäen.
  5. Yrityskohtaisen roolin oikeuksia ja käyttäjiä pääset jatkossa muokkaamaan sovelluksen Toiminnot-valikosta sekä käyttäjäkohtaisesti Käyttäjän tiedot -valikosta.

Oliko artikkeli hyödyllinen?


Sulje haku