Haluaisitko keskittyä siihen, mikä on tärkeää?

Adminet on pitkälle automatisoitu toiminnanohjausjärjestelmä, joka tekee valtavasti rutiinityötä asiakkaamme puolesta. Kehitämme automatiikkaa jatkuvasti, jotta yrityksissä voidaan keskittyä olennaiseen ja tuottavaan työhön.

Mikä erottaa meidät muista, mitä olemme automatisoineet ja miten automatiikka näkyy yrityksen arjessa?

Lue lisää

1. Miten Adminetin automatiikka eroaa muista ohjelmistoista?

Olemme hioneet tiiviisti yhteistyössä alan yritysten kanssa mahdollisimman pitkälle rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden yrityksiä palvelevan ratkaisun.

Aseemme tuottamatonta työtä vastaan on pitkälle viety automatiikka, joka hoitaa yrittäjän puolesta rutiinitehtäviä, kuten tietojen siirtämistä ja kirjauksia paikasta toiseen.

Yritysten toimintatavoissa on yhä suuria eroja. Jotkut sinnittelevät edelleen papereiden ja exceleiden varassa, kun taas osa on jo ottanut käyttöönsä toimialalle suunnitellun ohjelmiston.

Tunnistatko yrityksenne alla olevasta kuvasta? Missä kohtaa kehitystä olette menossa?

Vasemmanpuoleinen kolmio kuvaa toimintatapojen kehitystä. Oikealla puolella kolmiossa hyötyjen määrä kasvaa ja tehokkuus paranee kun noustaan toimintatapojen kehitysaskeleita ylöspäin.

 

Helpolta vaikuttava ratkaisu voi teettää turhaa työtä

Ymmärrämme, ettei yritykselle sopivimman ohjelmistoratkaisun valitseminen ole helppoa. Kun surffailet netissä, saat lupauksia lupausten perään, mutta ne eivät välttämättä muutu arjessa lopulta todeksi.

Meidät valitaan ohjelmistokumppaniksi, koska meillä on oikeasti tehokkain ja kokonaisvaltaisin järjestelmä, josta alan yritykset ovat jo yli kymmenen vuoden ajan saaneet helpotusta arkeensa.

Adminetistä saat työkalut yrityksesi kilpailukyvyn ja kannattavuuden parantamiseen, sekä reaaliaikaista tarkkaa tietoa liiketoiminnan kehittämisen tueksi. Adminet Lite on kevyempi rakentamisen ja talotekniikan pienyritysten pilvipalvelukokonaisuus, jolla yrittäjä voi keskittyä tuottavaan työhön.

Järjestelmillämme on jo yli 22 000 suomalaista käyttäjää ja määrä kasvaa jatkuvasti.  Olemme tehneet yli 1000 toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönottoa, joten olemme hioneet käyttöönoton yrityksille mahdollisimman helpoksi.

Tutustu asiakkaidemme kokemuksiin:

Rakennusala >>
LVI >>
Sähkö >>
Teollisuus >>

 

Yksi automatisoitu järjestelmä - tiedonkulku

 

Tiedon kulkemista voi kuvata putkien läpi kulkevan pallon avulla. Jos yrityksessä on totuttu toimittamaan tietoja tilitoimistolle, koituu siitä ylimääräistä työtä molemmissa päissä. Jos puolestaan käytetään montaa eri ohjelmistoa, tieto harvoin saadaan kulkemaan saumattomasti ohjelmistojen välillä ja pahimmillaan tietoa voi jopa kadota matkalla.

Kun kaikki kirjanpidosta lähtien hoidetaan samassa kokonaisohjelmistossa, kulkee tieto aina sinne missä sitä tarvitaan. Saatte yhden kokonaisuuden ansiosta reaaliaikaista tietoa yrityksenne töistä ja taloudesta, säästätte aikaa ja rahaa sekä pysytte tiukasti yrityksenne ohjaksissa.

 

”Ei oikeastaan isompaa hyötyä voi ollakaan, kuin että oma hommani on helpottunut julmetun paljon. Kun Adminettiä käyttäessä oikein muistelee, miten aikaisemmin joutui asioita hoitamaan, niin olihan se järjetön savotta.”

– Petri Inkinen, Viiden Tähden Rakentajat P. Inkinen Oy –

Viiden Tähden Rakentajat P. Inkinen - Petri Inkinen - Adminet-kokemuksia rakennusala

2. Miten automatiikka auttaa henkilöstön työtä?

Toimintasi tehostuu ja yrityksesi kilpailukyky kasvaa, kun ohjelmiston automatiikka hoitaa tehtäviä puolestanne. Olemme automatisoineet toiminnanohjausjärjestelmämme Adminetin mahdollisimman pitkälle, jotta yrityksesi toiminnot ja taloushallinto yhdistyvät saumattomasti tarjouslaskennasta sähköiseen kirjanpitoon asti. Säästynyt aika voidaan käyttää esimerkiksi myyntiin ja markkinointiin.

Hoidamme puolestasi ohjelmiston varmuuskopioinnit, ohjelmistopäivitykset, hinnastojen, pakettien, syöttösivujen ja työhinnaston päivitykset. Saat ilmoitukset uusista tehtävistä, kuten hyväksymättömistä ostolaskuista, ja pääset helposti tekemään tehtävät ohjelmiston etusivulla olevasta tehtäväluettelosta. Haluamme, että pääsette keskittymään oleelliseen, eli tuottavaan työhön.

Katso tästä esimerkit, miten Adminetin automatiikka helpottaa henkilöstön työtä talotekniikka-, rakennus- ja teollisuusyrityksissä.


Yritysjohto

  • Reaaliaikainen töiden ja talouden seuranta. Saat esimerkiksi paikkansapitävän tuloslaskelman nappia painamalla juuri silloin kun tietoa tarvitset. Myös automaattiset raportit yritysjohdolle.
  • Automatiikka hoitaa toimiston rutiinityöt, joten toimintasi tehostuu ja yrityksesi kilpailukyky kasvaa. Säästynyt aika voidaan käyttää tuottavaan työhön.
  • Yhden järjestelmän ratkaisu, jossa talous ja työt kulkevat koko ajan käsi kädessä. Ei tarvitse maksaa monista eri ohjelmistoista ja taistella ohjelmistojen integraatioiden kanssa.
  • Pilvipalvelu ja paperiton ratkaisu, joka mahdollistaa työnteon missä ja milloin vain. Tiedot kulkevat ilman viiveitä eri käyttäjien ja toimintojen välillä.
  • Saat myös halutessasi meiltä toimialan ja järjestelmän tuntevaa tilitoimistopalvelua saman katon alta.

 


Työnjohto

  • Adminet helpottaa arkea merkittävästi: tuplatyö poistuu ja kaikki tieto on sähköisesti yhdessä paikassa sekä käsiteltävissä missä vaan.
  • Aikaa ei tuhlaannu laskujen valmisteluun.
  • Turhat rutiinin poistuvat ja toiminta suoraviivaistuu.
  • Projektiraportteja ei tarvitse koostaa käsin jälkikäteen. Adminetissä ne ovat valmiina ja tarkasteltavissa koko projektin ajan.
  • Talouden raportit näyttävät yrityksen tilanteen reaaliajassa. Raportteja ei tarvitse enää odotella tilitoimistosta.
  • Tuotannon tilanne näkyy työnjohdolle reaaliajassa.

 


Asentajat/työntekijät

  • Turha toimistolle ja työmaalle ajelu jää pois, kun työmääräimet ja tuntikortit ovat sähköisessä muodossa.
  • Tehtyjä tunteja tai käytettyjä tarvikkeita ei tarvitse laskeskella yhteen kotona tai työmaalla paperilapuilla.
  • Tuotannossa ei tarvitse etsiä dokumentteja tai työohjeita, sillä ne löytyvät valmiina kunkin työvaiheen tiedoista.
  • Lomien ja poissaolojen ilmoitus sekä loma- ja pekkassaldojen tarkastelu suoraan Adminetissä.
  • Tehostunut toiminta varmistaa työnantajayrityksen kannattavuuden ja pienentää riskiä lomautuksille ja irtisanomisille.
  • Kirjaukset kentältä näppärästi Adminetin mobiilista.

 


Toimistohenkilökunta

  • Adminet poistaa jopa 80 % toimiston rutiineista.
  • Säästynyt työaika rutiinikirjauksista tai papereiden pyörittelystä voidaan suunnata mielekkäämpiin ja tuottavampiin töihin:
    • asiakaspalveluun,
    • henkilöstön hyvinvointiin,
    • myyntiin,
    • markkinointiin?

 


Kirjanpitäjä

  • Kirjanpitoaineisto on sähköisessä muodossa ohjelmassa, ei arkistointia ja tiedon etsimistä mapeista.
  • Adminet muodostaa kirjanpitoaineiston automaattisesti.
  • Kaikki laskut ovat sähköisessä muodossa sekä kohdistuvat ja tiliöityvät kirjanpitoon automaattisesti.
  • Kun kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä, tuplatallennuksia ei tarvitse tehdä.
  • Sähköinen toimintatapa nopeuttaa taloushallinnon prosesseja ja helpottaa tietojenkäsittelyä.
  • Runsaasti rutiininomaisia työvaiheita poistuu ja työkuorma jakautuu tasaisemmin.
  • Työn sisältö rutiineista kohti asiantuntijatyötä.
  • Lue kirjanpitäjän kokemuksista lisää >>

 


Palkanlaskija

  • Adminet lähettää palkkalaskelmat automaattisesti.
  • Adminet laskee lomakertymät automaattisesti.
  • Kun kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä, tuplatallennuksia ei tarvitse tehdä.
  • Sähköinen toimintatapa nopeuttaa taloushallinnon prosesseja ja helpottaa tietojen käsittelyä.
  • Runsaasti rutiininomaisia työvaiheita poistuu ja työkuorma jakautuu tasaisemmin.
  • Työn sisältö rutiineista kohti asiantuntijatyötä.

 

”Nyt näemme helposti ja nopeasti reaaliaikaisen tilanteen. Lisäksi säästämme aikaa monista aiemmin työläistä työvaiheista. Tuntuu, että nyt olemme astuneet nykyaikaan myös järjestelmäpuolella.”

– Niko & Vesa Perttola, Wemasto Oy –

Wemasto - Niko ja Vesa Perttola - Adminet kokemuksia teollisuus

3. Millaisia kokemuksia muilla yrityksillä on automatiikasta?

”Ei ole paluuta entiseen”

Savon LVI-Talo Oy sai Adminetistä ison helpotuksen kahden toimipisteen ja kasvavan henkilöstömäärän hallintaan. Samalla päästiin eroon turhasta paperinpyörittelystä ja yrityksessä voidaan keskittyä tuottavaan työhön.

”Meillä ei ihmistä ole palkattu tekemään hallinnollisia tehtäviä. Pääsääntöisesti kaikki toimii automaattisesti, eli vain hyväksyntää ja klikkauksia niin asia menee eteenpäin. Se on säästänyt euroja, mutta myös aikaa.”

Lataa opas nykyaikaiseen toiminnanohjaukseen

Markkinoilla on paljon vaihtoehtoja, erilaisia osaratkaisuja ja vanhaa tekniikkaa verhottuna nykyaikaisiin kuoriin, joten aidosti nykyaikaisen ratkaisun tunnistaminen voi olla työlästä.

Ilmaisesta oppaastamme löydät kuusi kriteeriä, joiden vaatimukset nykyaikainen toiminnanohjausjärjestelmä täyttää.

Lataa ilmaiseksi

Oppaan lataaminen ei sido sinua mihinkään.

4. Mitä kaikkea Adminetissä on automatisoitu?

Alla on lista tehtävistä, joita Adminet hoitaa automatisoidusti. Joudutteko tekemään näitä vielä itse? Kuinka monta tuntia teillä menee viikossa tällaisten työtehtävien hoitamiseen? Teettekö tuplatyötä tai joudutteko etsimään tietoa eri paikoista?

Esimerkiksi näitä tehtäviä ei enää tarvitse tehdä – ne hoituvat automaattisesti:


Töiden suunnittelu ja valvonta

  • Budjetin tekeminen tarjouksen tiedoista
  • Tiedon siirtäminen päivittäistä työtä tehdessä eteenpäin kirjanpitoon, palkanlaskentaan, raporteille, pankkiin ja viranomaisille
  • Automaattiraportit
  • Tuntien ja tavaran kohdistus oikealle työlle
  • Töiden tilamuutosten automaattiviestit asiakkaalle (sähköpostilla tai tekstiviestillä)
    • Esimerkiksi tilaajalle viesti, kun työ on aloitettu, kun työ valmis jne.

 


Toimialakohtaisia helpotuksia

  • Automaattiset yleisten hinnastojen päivitykset (44 toimittajaa, 59 hinnastoa)
  • Pakettien ja syöttösivujen automaattiset päivitykset (STUL, Vesi & Watti)
  • Huoltosopimusten hallinta ja laskutus
  • Maksuerien hallinta, lähetykset
  • Tehtävien muodostus ja automaattiset muistutukset
  • Kalustoon liittyvät muistutukset (esim. huollot, katsastukset)
  • Työvaiheiden ja kuormituksen laskenta
  • Valmiusastelaskenta ja osatuloutus

 


Ilmoitukset viranomaisille

  • Viranomaisilmoitukset
    • Veroilmoitus oma-aloitteisista veroista
    • ALV-ilmoituksen automaattinen muodostus ja maksu
    • Oman käytön ALV-laskenta
    • Työnantajasuoritusten automaattinen muodostus ja maksu
  • Rakentamisilmoitukset
    • Urakka- ja työntekijäilmoitusten automaattinen muodostus ja lähetys
    • Tiedonantovelvollisuuden automatiikka (ostolaskut ja laskutus)
    • Keskitetyn Tilaajavastuu -urakoitsijarekisterin automaattinen päivitys
    • Valttikorttien noutoautomatiikka veronumeroiden perusteella

 


Laskutus

  • Laskujen muodostus automaattisesti
    • laskutusluvan saaneet laskut
    • sopimuslaskut
  • Laskujen lähetys
    • verkkolasku
    • sähköposti
  • Factoring-laskut (OP, Nordea, Intrum)
  • Suoritusten nouto ja tiliotteiden kirjaus
  • Perintä ja maksumuistukset
  • Laskujen ja suoritusten tiliöinti ja säilytys

 


Ostot ja hankinta

  • Automaattiset ostotarpeet
  • OVT-aineistojen muodostus
  • OVT-nouto ja lähetys (tilaus, vahvistus ja lasku)
    • LVISnet (Onninen, SLO, Rexel, Ahlsell, Dahl)
    • Salok
    • Hilti
    • El-Parts
  • Tilausvahvistusten käsittely

 


Ostolaskut

  • Ostolaskujen nouto ja tallennus järjestelmään
  • Ostolaskuaineiston käsittely ja laskujen muodostus
    • Kohdistus ostotilauksille ja vastaanottojen tekeminen
    • Tiliöinnit ja muut kohdistukset (esim. projektille tai yksittäiselle työlle)
    • Laskutusautomatiikka, tapahtumien kirjaukset työn tietoihin
  • Automatisoidut laskujen tarkastus- ja hyväksyntäkierrokset
  • Laskujen ja maksujen tiliöinti ja maksatus automaattisesti
  • Automaattiset vakiomaksut
  • Laskujen arkistointi

 


Rahaliikenne

  • Automatisoitu pankkiliikenne, mm.
    • Aineistojen noudot ja lähetykset
    • Tiliotteiden ja -saldojen nouto
    • Maksut, suoritukset ja tiliöinti
    • Verot
    • Ay-tilitykset
    • Ulosotto
  • Tiliotteen käsittelyt ja kirjaukset automatisoidusti
  • Suoritusten kohdistaminen, käsittely kirjanpitoon ja arkistointi
  • Valuuttakurssien nouto ja päivitys
  • Factoring-suoritusten nouto ja käsittely (Nordea, OP, Intrum)
  • Kassan korttisuoritusaineiston nouto, käsittely ja kohdistus

 


Palkanlaskenta

  • Palkkojen maksatus automatisoidusti
  • Palkkalaskelmien lähetys (sähköposti, tuloste tai mobiiliversion kautta) ja palkkojen arkistointi
  • Automaattinen TES-tulkinta
  • Sivukulujen laskenta sekä ohjausten ylläpito
  • Ulosottotilitysten muodostus ja automaattinen maksaminen
  • Ay-tilitysten muodostus ja automaattinen maksaminen
  • Ay-jäsenmaksujen selvitysaineistojen muodostus ja automaattinen lähetys
  • Työnantajasuorituksen (sotu) muodostus ja automaattinen maksaminen
  • Tulosrekisterin ilmoitusautomatiikka, palkat ja matkalaskut
    • Palkka-ilmoitukset 2 pv maksupäivästä
    • Erillisilmoitukset kuukausittain
    • Palautteiden nouto ja käsittely
    • Aineistojen muodostus, lähetys ja nouto
  • Lomapalkkalaskenta ja täsmäytys

 


Kirjanpito ja sisäinen laskenta

  • Kirjanpidon automaattinen muodostuminen ja arkistointi
  • Automaattinen tiliöinti
  • Osatuloutus automatisoidusti
  • Jyvitysautomatiikka organisaatiorakenteen mukaisesti
  • Tilinpäätöksen laskenta automaattisesti
  • Kirjanpidon raportit
    • ovat reaaliaikaisia ja luotettavia
    • täsmäävät muiden taloudellisten raporttien, kuten projektin lukujen kanssa
    • antavat sinulle esimerkiksi paikkansa pitävän tuloslaskelman milloin vain nappia painamalla

 

Kertokaa minulle lisää

Täytä lomake niin vastaamme sinulle pian ja kerromme Adminetin hyödyistä juuri sinun liiketoiminnallesi.

adminet mobiili - mobiililaitteet 2017

Sulje haku