Haluaisitko keskittyä arjessa oikeasti tärkeisiin töihin?

Adminet Lite on pitkälle automatisoitu ohjelmisto, joka tekee valtavasti rutiinityötä asiakkaamme puolesta. Kehitämme automatiikkaa jatkuvasti, jotta yrityksissä voidaan keskittyä olennaiseen ja tuottavaan työhön.

Mikä erottaa meidät muista, mitä olemme automatisoineet ja miten automatiikka näkyy yrityksen arjessa?

Lue lisää

Olemme hioneet tiiviisti yhteistyötä talotekniikka- ja rakennusalan pienten yritysten kanssa, jotta voimme tarjota alan yrityksiä mahdollisimman tehokkaasti palvelevan ratkaisun.

Tuomme yritysten arkeen helpotusta ja kevennämme työtaakkaa automatiikalla, joka hoitaa yrittäjän puolesta rutiinitehtäviä, kuten tietojen siirtämistä ja kirjauksia paikasta toiseen.

Yritysten toimintatavoissa on yhä suuria eroja. Jotkut sinnittelevät edelleen papereiden ja exceleiden varassa, kun taas osa on jo ottanut käyttöönsä toimialalle suunnitellun ohjelmiston.

Tunnistatko yrityksenne alla olevasta kuvasta? Missä kohtaa kehitystä olette menossa?

Vasemmanpuoleinen kolmio kuvaa toimintatapojen kehitystä. Oikealla puolella kolmiossa hyötyjen määrä kasvaa ja tehokkuus paranee kun noustaan toimintatapojen kehitysaskeleita ylöspäin.

” Koska aikaa kuluu nykyään vähemmän laskuihin, erilaisiin selvittelyihin ja työmääräinten käsittelyyn sun muuhun, tehdään töitä sitten sen verran enemmän. Sehän tarkoittaa sitä, että kun säästää toimistoajassa, pystyy silloin tekemään kentällä työtä ja laskuttamaan hieman enemmän.”

– Hannu Tuomala, Sähköasennus Tuomala Oy –

Asiakaskokemus - Sähköalan taloushallinto-ohjelma

Helpolta vaikuttava ratkaisu voi teettää ylimääräistä työtä

Ymmärrämme, ettei yritykselle sopivimman ohjelmistoratkaisun valitseminen ole helppoa. Kun surffailet netissä, saat lupauksia lupausten perään, mutta ne eivät välttämättä muutu arjessa lopulta todeksi.

Meidät valitaan ohjelmistokumppaniksi, koska meillä on oikeasti tehokkain ja kokonaisvaltaisin järjestelmä, josta alan yritykset ovat jo yli kymmenen vuoden ajan saaneet helpotusta arkeensa.

Adminet Litestä saat työkalut rakentamisen ja talotekniikan pienyrityksesi kilpailukyvyn ja kannattavuuden parantamiseen, joten voit keskittyä itse tekemään tuottavaa työtä. Saat myös reaaliaikaista ja tarkkaa tietoa liiketoimintasi kehittämisen tueksi.

Järjestelmillämme on jo yli 22 000 suomalaista käyttäjää ja määrä kasvaa jatkuvasti. Olemme tehneet yli 1000 toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönottoa, joten olemme hioneet käyttöönoton yrityksille mahdollisimman helpoksi.

Tutustu asiakkaidemme kokemuksiin:

Rakennusala >>
LVI >>
Sähkö >>

Yksi automatisoitu järjestelmä - tiedonkulku

Tiedon kulkemista voi kuvata putkien läpi kulkevan pallon avulla. Jos yrityksessä on totuttu toimittamaan tietoja tilitoimistolle, koituu siitä ylimääräistä työtä molemmissa päissä. Jos puolestaan käytetään montaa eri ohjelmistoa, tieto harvoin saadaan kulkemaan saumattomasti ohjelmistojen välillä ja pahimmillaan tietoa voi jopa kadota matkalla.

Kun kaikki kirjanpidosta lähtien hoidetaan samassa kokonaisohjelmistossa, kulkee tieto aina sinne missä sitä tarvitaan. Saatte yhden kokonaisuuden ansiosta reaaliaikaista tietoa yrityksenne töistä ja taloudesta, säästätte aikaa ja rahaa sekä pysytte tiukasti yrityksenne ohjaksissa.

2. Mitä kaikkea Adminet Litessä on automatisoitu?

Adminet Lite on pitkälle automatisoitu pienten yritysten ohjelmisto, joka yhdistää toimiston, taloushallinnon ja työmaan rutiinit saumattomasti yhteen. Adminet Liten automatiikka hoitaa puolestasi suurimman osan työstä. Automatiikkaa täydentää oma kumppanitilitoimisto, joka takaa että pieni rakennus- tai talotekniikkayritys saa aina asiantuntevaa ja henkilökohtaista palvelua. Voit jatkaa myös nykyisen tilitoimistosi asiakkaana, jolloin automatiikkaa täydentää kirjanpitäjäsi.

Hoidamme puolestasi ohjelmiston varmuuskopioinnit, ohjelmistopäivitykset, hinnastojen, pakettien, syöttösivujen ja työhinnaston päivitykset. Saat sähköpostin uusista tehtävistä, kuten hyväksymättömistä ostolaskuista, ja pääset helposti tekemään tehtävät ohjelmiston etusivulla olevasta tehtäväluettelosta.

Esimerkiksi näitä tehtäviä ei enää tarvitse tehdä – ne hoituvat automaattisesti:


Ostolaskut ja kuitit

  • Ottaa vastaan sähköiset ja skannatut laskut sekä perustaa toimittajat saapuvien sanomien perusteella
  • Tiliöi ostolaskut sekä tekee sisäisen laskennan kohdistuksen
  • Ohjaa ostolaskut käsittelyyn oikealle henkilölle
  • Ohjaa rivit laskutukseen tehtyjen valintojen perusteella
  • Ostolaskun / kuitin hyväksynnän yhteydessä tekee kirjanpitoviennit, alv-vähennyksen sekä muodostaa maksuaineiston pankkiin
  • Hoitaa ostolaskujen ja kuittien arkistoinnin

Myyntilaskut

  • Hinnoittelee laskutukseen lisätyt rivit ennalta määriteltyjen hinnoitteluohjausten mukaan
  • Muodostaa myyntilaskun lisättyjen rivien, asiakkaan sekä kohteen tietojen perusteella
  • Toimittaa muodostetun laskun asiakkaalle joko verkkolaskuna tai e-kirjeenä
  • Laskutuksen yhteydessä tekee kirjanpitoviennit sekä lisää alv-tilityksen ilmoitukselle
  • Kohdistaa saapuneet viitesuoritukset avoimiin laskuihin
  • Hoitaa myyntilaskujen arkistoinnin ja maksumuistutusten lähettämisen

Palkanlaskenta

  • Palkanlaskennan yhteydessä:
    • Perii ennakonpidätyksen ja lisää sen veroilmoitukselle
    • Perii muut palkoista tehtävät vähennykset (Tyel, TVR, AY) ja tekee näihin liittyvät ilmoitukset
    • Muodostaa maksun työnantajasuorituksista verottajalle / vakuutusyhtiöille / ammattiliitoille
    • Muodostaa palkkalaskelmat ja lähettää ne työntekijöille
    • Muodostaa kirjanpitoviennit kirjanpitoon
    • Muodostaa maksuun hyväksytyistä palkoista maksuaineiston ja lähettää sen pankkiin
    • Arkistoi kaikki palkkalaskelmat sekä muut tarpeelliset raportit
  • Kerryttää ja seuraa työntekijöiden kertyneitä saldoja (lomat, työajan lyhennykset) sekä ansioita
  • Käsittelee poissaolo- ja lomatapahtumat valitun työehtosopimuksen mukaisesti

Kirjanpito, tilinpäätös ja verotus

  • Käsittelee tunnetut tiliotetapahtumat kirjanpitoon
  • Kirjaa aina palkanlaskennan yhteydessä lakisääteiset palkkojen sivukulujaksotukset sekä lomapalkkajaksotuksen
    kirjanpitoon
  • Lähettää kirjanpidon automaattiraportit asiakkaalle viikoittain / kuukausittain
  • Kirjaa kuukausittaiset poistot syötettyjen tietojen pohjalta
  • Hoitaa kuukausittaiset veroilmoitukset verottajalle sekä muodostaa näistä maksut
  • Lähettää täsmäytysraportit asiakkaalle, mikäli pankkitili, myyntisaamiset tai ostovelat eivät täsmää

3. Miten automatiikka auttaa henkilöstön työtä?

Katso esimerkkejä, miten Adminet Liten automatiikka helpottaa henkilöstön työtä pienissä rakennus- ja talotekniikka-alan yrityksissä.


Yrittäjä

  • Adminet Lite helpottaa arkea merkittävästi: tuplatyö poistuu ja kaikki tieto on sähköisesti yhdessä paikassa sekä käsiteltävissä missä vaan.
  • Aikaa ei tuhlaannu laskujen valmisteluun.
  • Turhat rutiinin poistuvat ja toiminta suoraviivaistuu.
  • Projektiraportteja ei tarvitse koostaa käsin jälkikäteen. Adminet Litessä ne ovat valmiina ja tarkasteltavissa koko projektin ajan.
  • Talouden raportit näyttävät yrityksen tilanteen reaaliajassa. Raportteja ei tarvitse enää odotella tilitoimistosta.

Asentajat/työntekijät

  • Turha toimistolle ajelu jää pois, kun työmääräimet ja tuntikortit ovat sähköisessä muodossa.
  • Tehtyjä tunteja tai käytettyjä tarvikkeita ei tarvitse laskeskella yhteen kotona tai työmaalla paperilapuilla.
  • Lomien ja poissaolojen ilmoitus sekä loma- ja pekkassaldojen tarkastelu suoraan Adminet Litessä.
  • Tehostunut toiminta varmistaa työnantajayrityksen kannattavuuden ja pienentää riskiä lomautuksille ja irtisanomisille.
  • Kirjaukset kentältä näppärästi Adminet Liten mobiilista.

Toimisto

  • Adminet Lite poistaa ison osan toimiston rutiineista. Säästynyt työaika voidaan suunnata mielekkäämpiin ja tuottavampiin töihin.
  • Automatiikka hoitaa suurimman kirjanpitoon ja palkanlaskentaan liittyvän työn. Säästät kirjanpidon kustannuksissa, sillä automatiikan hoitamista työvaiheista ei tarvitse maksaa, eikä erillistä kirjanpitäjää tarvitse palkata.

4. Millaisia kokemuksia muilla yrityksillä on automatiikasta?

Rakennus Trombit Oy

Rakennus Trombit on Helsingissä vuonna 2019 perustettu rakennusliike. Adminet Liten avulla yrityksessä onnistuttiin puolittamaan toimistolla vietetyt tunnit ja parantamaan tuottavuutta.

”Adminetin automatiikka on hyvin yksinkertainen ja helppo käyttäjälle. Kaikki löytyy yhdestä paikasta ilman, että tarvitsee etsiä sitä tietoa. Käyttäjä hyväksyy sen tiedon eteenpäin, eli tarkistaa, minkä jälkeen se tieto vasta lähtee eteenpäin.”

Ohjelmistopalvelu

  • Sovellukset töiden kirjaamisesta laskutukseen ja kirjanpitoon
  • Myös mobiilitoiminnot
  • Ohjelmistopäivitykset
  • Varmuuskopiointi
  • Asiakastuki

Lisäksi oma tilitoimistosi tai Adminet-kumppanitilitoimisto

Voit jatkaa nykyisen tilitoimistosi asiakkaana tai siirtyä käyttämään  asiantuntevien ja paikallisten kumppanitilitoimistojemme palveluita.

Pyydä esittely

Pienyrityksen ohjelmisto

Ota yhteyttä, niin kerromme lisää:

Jenna Rytkönen - Admicom

JENNA RYTKÖNEN
Junior Sales Manager
ETELÄ-SUOMI

050 409 9930

JUUSO HAARALA
Junior Sales Manager
LÄNSI-SUOMI

044 724 1777

Lauri Assef - Admicom

LAURI ASSEF
Junior Sales Manager
ITÄ- JA POHJOIS-SUOMI

044 724 1716



Sulje haku