Ukon-Ilma

Ukon-Ilma Oy, Sami Nurmi | Adminet kokemuksia - Admicom
"Nyt pystyy yksi heppu helpostikin tekemään toimiston puolen hommat oman toimen ohessa. Aikaisemmin toimistotöihin meni 4-5 tuntia päivässä."

Sami Nurmi

Ukonilma - logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Ukon-Ilma Oy on jyväskyläläinen ilmastointialan erikoisosaaja. Palveluvalikoimaan kuuluvat ilmanvaihdon kartoitukset, asennukset, mittaukset, säädöt, puhdistukset ja desinfioinnit, pääpainon ollessa huoltotöissä. Yrityksessä työskentelee yhdeksän vakituista työntekijää, joista kaksi toimiston puolella. Valtaosa yrityksen töistä ja liikevaihdosta tulee Uudeltamaalta, mutta toimintaa on laajennettu myös Jyväskylään.

Kun toiminnan pyörittäminen aikaisemmilla toimintatavoilla ja ohjelmalla ei ollut enää mahdollista, apua haettiin Adminetistä.

 

Tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä IV-alan ohjelmistolla

Ukon-Ilma Oy on pieni yhdeksän hengen ilmastointialan yritys. Se siirtyi käyttämään Adminettiä vuoden 2013 alusta alkaen. Aikaisemmin käytössä ei ole ollut ohjelmistoa tai toiminnanohjausjärjestelmää, joten toimintatavat koko tilaus-toimitusprosessissa sekä toimistolla menivät uusiksi.

Tehokkuus ja läpinäkyvyys ovat lisääntyneet, kun koko toimitusketju on saatu reaaliaikaisen seurannan alle. Nähdään heti miten työmaa etenee ja pystytään antamaan tarvittaessa tarkempia väliaikaraportteja tilaajalle. Tätä kautta myös tehokkuus ja reagointikyky ovat parantuneet”, kertoo toimitusjohtaja Sami Nurmi.

Läpinäkyvyys on konkretisoitunut myös asentajille. Nykyään asentajat näkevät tiedot työmaihin liittyvistä asioista itse Adminetistä.

Se on varmasti isoin asia asentajille, että kaikki duunit ja yhteystiedot löytyvät Adminetistä. Puhelimella pääsee tietoihin käsiksi missä vain. Tiedonkulku on huomattavasti parempaa kuin aikaisemmin

Ajantasainen tieto helpottaa päätöksentekoa

Rahoitusennuste on sellainen, josta tykkään ja jota seuraan aktiivisesti. Se auttaa pysymään kärryillä missä mennään ja tiedon saa helposti ulos muutamalla hiiren klikkauksella. Olen pyrkinyt siihen, että käyn läpi viikoittain ja kuukausittain tulevat automaattiraportit. Adminetin raporteista näkee helposti reaalitilanteen. Taseesta, tuloslaskelmasta sekä projektiraporteista saa riittävän määrän tietoa, joiden perusteella voi tehdä päätöksiä.

Toimistotyöt saa tehtyä oman työn ohessa

Adminetin tulo on merkinnyt toimitusjohtajalle lisää aikaa oikeiden töiden tekemiseen.

”Kyllä Adminet säästöä tuo, kun nyt pystyy yksi heppu helpostikin tekemään toimiston puolen hommat oman toimen ohessa. Aikaisemmin toimistotöihin meni 4-5 tuntia päivässä.

Sulje haku