ST-Hälytys

ST-Hälytys Oy, Risto Tonteri | Adminet kokemuksia - Admicom
"Näemme helposti Adminetistä mitä on tilattu, mitkä keikat on tehty ja mitkä laskuttamatta. Tiedot menevät myös palkanlaskentaan ja kirjanpitoon."

Risto Tonteri

ST-hälytys logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Pääkaupunkiseudulla toimiva ST-Hälytys Oy on käyttänyt Adminettiä vuodesta 2012 lähtien. Yritys toteuttaa ja huoltaa paloilmoitin-, rikosilmoitin, kulunvalvonta- ja valvontakamerajärjestelmiä sekä turva- ja merkkivalaistusjärjestelmiä. Sähköurakointioikeudetkin on olemassa, vaikka sähkötöitä tehdään lähinnä järjestelmäasennuksiin liittyen.

”Asiakkaitamme ovat kaupungit, kunnat, kaupan ala ja isännöitsijät. Teemme töitä lähinnä liikekiinteistöihin, päiväkoteihin, kouluihin ja hotelleihin”, kertoo toimitusjohtaja Risto Tonteri.

 

Työtilaukset hallitaan ja laskutetaan yhdessä paikassa

Adminetistä haettiin lääkettä erityisesti työtilausten hallintaan ja nykyään koko prosessi hoituu yhdessä järjestelmässä. Adminetillä on varmistettu, että kaikki tulee laskutettua.

”Nyt näemme helposti Adminetistä mitä on tilattu, mitkä keikat on tehty ja mitkä ovat laskuttamatta. Kun asentaja on hoitanut tilauksen, hän lisää työtunnit sekä käyttämänsä tavarat tilaukselle ja merkitsee tilauksen valmiiksi. Toimistolla tarkistetaan vielä, että tiedot ovat oikein ja annetaan laskutuslupa. Samalla tiedot menevät myös palkanlaskentaan ja kirjanpitoon. Tämä prosessi on virtaviivaistanut meidän toimintaa ja taloushallintoa”, Tonteri kertoo.

Asentajat oppineet Adminetin käytön hyvin ja saaneet lisää vastuuta

ST-Hälytys Oy:ssä lähes kaikki asentajat käyttävät Adminettiä.

”Asentajan työkaluilla olemme päässeet eroon paperisista tuntikorteista. Meillä asentajat voivat myös ottaa tilauksia vastaan. Jos asentaja on kohteessa ja asiakas tilaa lisätöitä tai jonkun muun työn, asentaja voi avata uuden työtilauksen saman tien. Siirtyminen meni oikeastaan aika hyvin, kun asentavat työnjohtajat alkoivat viedä hommaa eteenpäin ja pitivät koulutukset asentajille.

Kellarissa pahvilaatikoittain mappeja muistona ajasta ennen Adminettiä

Adminet on sähköistänyt työajanseurannan, työtilausten käsittelyn ja laskutuksen. Kellarista löytyy pahvilaatikoittain mappeja muistutuksena ajasta, jolloin toiminta ei vielä ollut sähköisessä muodossa.

”Kyllä Adminet on selkeästi vähentänyt mappeja. Kellarissa on pahvilaatikoita täynnä mappeja, joissa on kirjanpitoa ja muuta. Entisellä ohjelmalla esimerkiksi laskutuksessa tulostettiin kolme laskua, joista yksi jäi meille, yksi meni asiakkaalle ja yksi kirjanpitäjälle. Ostolaskuistakin otettiin aina kopio itselle ja alkuperäinen lähti kirjanpitäjälle. Paperia riitti ihan urakalla, kun laskuja on käsiteltävänä noin 300 joka kuukausi. Jokuhan sen kaiken paperinpyörittelyn ja tulostamisen joutui tekemään.”

Sulje haku