Restasähkö

Restasähkö Oy, Jesse Tikkala | Adminet kokemuksia - Admicom
"Toimistotilan sanoin kokonaan irti, kun mitä sillä enää tekee. Tiedot säilyy Adminetissä, niin ei minun tarvitse maksaa vuokraa mappien säilytyksestä."

Jesse Tikkala

Restasähkö - logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Restasähkö Oy on erikoistunut ravintoloiden sähköistyksiin. Yritys työllistää tällä hetkellä 10-15 vakituista työntekijää, mutta työn luonteen vuoksi yrityksessä hyödynnetään paljon alihankkijoita. Restasähköllä on toimipisteet Jyväskylässä ja Tampereella, mutta töitä tehdään ympäri Suomen.

Alun perin toimitusjohtaja Jesse Tikkala kuuli Adminetistä Admicomin asiantuntijalta, joka esitteli hänelle ohjelmistoa. Asiaa harkittuaan hän vielä kysyi kokemuksia tutulta urakoitsijalta ja päätti ottaa Adminetin käyttöön.

 

Kaikki tiedot ovat tallessa ja käytettävissä missä vain

Restasähkö haki Adminetillä helpotusta erityisesti työskentelyyn työmatkojen aikana.

”On sellaisia aikoja, että matkustan paljon junassa, niin enhän minä mappeja ota sinne mukaan. Jos ennen piti vaikka torstai-perjantai tehdä paperihommia, niin nyt voin hyödyntää matka-ajat, eikä toimistohommia tarvitse hoitaa paikan päällä toimistolla ollenkaan. Käytössäni on liikkuva toimisto. Toimistotilankin sanoin kokonaan irti, kun mitä sillä enää tekee. Tiedot säilyy Adminetissä, niin ei minun tarvitse maksaa vuokraa mappien säilytyksestä. Adminetillä sai toimistotyömäärän erittäin paljon vähemmäksi, kun sai ostolaskut, tuntikortit ja kaiken muun suoraan järjestelmään, toimitusjohtaja Jesse Tikkala kertoo.

Excel-tuntilistoista automatisoituun työajanseurantaan

Adminetin myötä Exceliin täytetyistä tuntilistoista luovuttiin ja siirryttiin täyttämään työt suoraan Adminettiin. Vaihtuvasta asentajakannasta johtuen kaikki asentajat eivät kuitenkaan itse täytä tuntejaan, vaan joissain tapauksissa vastuu on annettu työnjohdolle.

”Kun työpäivä päättyy, nokkamies voi helposti merkitä tunnit. Ne on aika nopeasti kopioitu joka henkilölle. Minä vain hyväksyn tuntikortit palkanmaksuun ja asiat hoituvat siitä eteenpäin.”

Yrityksen kasvu pysyy hallinnassa ja aikaa jää asiakkaiden hankkimiseen

Adminet hankittiin lääkkeeksi helpottamaan toimitusjohtajan työtaakkaa ja suuntaamaan työaika kasvun kannalta mielekkäisiin tehtäviin.

”Aiemmin meni hirveästi aikaa paperilaskujen käsittelyyn ja mappien toimittamiseen tilitoimistoon. Se ei ollut mukava juttu, vaan pakollista työtä, johon käytetyn ajan voisi käyttää myyvään työhön uusien asiakkaiden hankkimiseksi. Tarkoitushan meillä on kasvaa koko ajan ja tämä oli yksi keino saada kasvusta hallittua. Adminet pitää toiminnan järkevästi nipussa ja talouspuolen asiat jatkuvasti ajan tasalla. Adminet antaa paljon paremmat puitteet järkevälle kasvulle ja silti kaikki pysyy omissa hanskoissa sen kautta.

Sulje haku