Lahden LVI-Tarvike

Lahden LVI-Tarvike Oy, Arto Mansikka | Adminet kokemuksia - Admicom
"Oli ihan ykkösasia, että otan tämän ohjelmiston käyttöön, kun pistin yrityksen pystyyn. Ei me kahdestaan tässä pärjättäisi, jos ei olisi Adminettiä."

Arto Mansikka

Lahden LVI-Tarvike - logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Lahden LVI-Tarvike Oy on LVI-Tarvikkeiden erikoisliike, joka palvelee niin yksityisiä kuin yrityksiä vankalla asiantuntemuksella. Myymälän tuotevalikoimassa on panostettu erityisesti LVI-tarvikkeisiin ja – varaosiin.

Yrityksen historia juontaa juurensa vuoteen 1978, jolloin Lahden Putkihuolto perustettiin. Alussa yritys keskittyi asennustoimintaan, mutta pian avattiin myös myymälä asennustöitä tukemaan. Myöhemmin myymälä päätettiin eriyttää muusta toiminnasta, jolloin Lahden LVI-Tarvike syntyi. Tässä yhteydessä yrityksessä otettiin käyttöön myös Adminet.

Lahden LVI-Tarvikkeen toiminta on perustunut Adminetin hyödyntämiseen yrityksen perustamisesta alkaen:

”Eniten on muuttunut laskujen tarkastus ja tavaran tulouttaminen. Laskut tulevat nopeasti OVT:nä ja sovitut hinnat pitävät paikkansa. On huomattava etu, että tilatut tavarat kirjautuvat automaattisesti varastoon ja lisäävät varastosaldoa”, toimitusjohtaja Arto Mansikka kertoo.

Luotettavaa ja ajantasaista tietoa myyntityöhön

Myymälätoimintoihin on tullut kokonaisvaltainen muutos, josta Mansikka toteaa, että ”puuhailut ovat vähentyneet ihan älyttömästi”. Suurena syynä tähän on kassatoimintojen integrointi yrityksen muuhun toimintaan, joten tiedot ovat luotettavia ja aina ajan tasalla:

”Jos asiakas esimerkiksi tulee myymälään ja kysyy tuotteen hintaa, hänelle voi tehdä tarjouksen saman tien, koska voi olla varma, että koneen näyttämät tiedot pitävät paikkansa. Myös itse myyntitoiminta on helpottunut aika paljon. Aiemmin kaikki laskettiin käsin. Ohjelmasta sai myyntiraportit käteisasiakkaista ja sen perusteella tehtiin kassakirja erikseen. Siinä ei ollut minkäänlaista automatiikkaa, nyt näemme kaiken suoraan koneelta.”

Automatiikan ansiosta päivän verran vähemmän työtä viikossa

Adminetin kokonaispalvelulla on saatu helpotusta myymälän pyörittämiseen, kun monet toiminnot ovat automatisoituneet:

”Sen tiedän, että iso homma on jäänyt pois Adminetin myötä, varmaan päivän verran viikossa. Ei me kahdestaan tässä pärjättäisi, jos ei olisi Adminettiä. Siihen oikeastaan perustin koko homman alusta alkaen: Oli ihan ykkösasia, että otan tämän ohjelmiston käyttöön, kun pistin yrityksen pystyyn.”

Sulje haku