Jotset

Jotset Oy, Janne Nygren | Adminet kokemuksia - Admicom
"Adminet vaikutti paljon jouheammalta järjestelmältä, joten päätimme kokeilla, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Ja olihan se. En ole katunut päivääkään, että tuli vaihdettua."

Janne Nygren


Sähkö- ja LVI-urakointia tekevän Jotset Oy:n toiminta käynnistyi vuonna 2009, kun LVIS-tarvikemyyntiin keskittyneen yrityksen rinnalle kaivattiin asennuspalveluita tuottavaa toimintaa. Jotset tekee urakointia aina omakotitaloista kerrostalokohteisiin ja jonkin verran myös saneerausta. Töitä tehdään sekä alihankintana rakennusfirmoille että suoraan yksityisasiakkaille.

Asennusfirmaa on ajettu pikkuhiljaa eteenpäin ja kymmenen henkilöä työllistävä yritys on vähintään tuplannut liikevaihtonsa jokaisena toimintavuotenaan. Yrityksessä tympäännyttiin aikaa vievään toiminnanohjaukseen ja automatisoitiin hallinnon rutiinit Adminetillä.

 

Kivitaulumenetelmistä automatiikkaan

Kun Jotsetissa ensimmäisen kerran kuultiin Adminetistä, oli silloisessa ohjelmistossa otettu juuri projektinhallinnan työkalut käyttöön. Yrityksessä päätettiin ottaa vuosi lisäaikaa ja katsoa, mihin ohjelmiston paukut riittävät.

”Pikkuhiljaa ryhdyin tutustumaan tarkemmin Adminettiin kun alkoi tuntua, ettei silloinen tapa ehkä ollut ihan helpoin tapa tehdä asioita. Adminet vaikutti paljon jouheammalta järjestelmältä, joten päätimme kokeilla, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Ja olihan se. Täytyy sanoa, että en ole katunut päivääkään, että tuli vaihdettua”, Jotsetin toimintaa vetävä Janne Nygren kertoo.

Tarkoituksena on ollut nollata paperimäärä

Adminetillä projektinhallintaan on saatu huomattava parannus ja johdon töitä on pystytty levittämään asentajille mobiilin toiminnanohjausjärjestelmän ansiosta. Puolen vuoden käytön aikana kaikki asentajat ovat oppineet kirjaamaan tuntinsa kännykällä osa syöttää jo tarvikeostotkin suoraan Adminettiin.

”Nyt asentajilla on yksinkertainen työkalu syöttää tunnit ja jatkossa tarvikkeetkin. Asentajat ovat alkaneet käyttää myös työnumeroita tavaroita ostaessaan ja sitä kautta tavarat saadaan laskutukseen hyvinkin näppärästi. Oli työnumeroiden käyttö edellisessäkin ratkaisussa mahdollista, mutta sekin oli jotenkin kankeaa eikä sitä sitten tullut käytettyä. Nyt ostot vielä menevät maksuunkin automaattisesti, eikä tarvitse olla erillisiä pankkiohjelmia, että saa laskut maksettua. Se on suuri helpotus.”

Tilin saldo on kiistaton mittari Adminetin tehosta

Ohjelmiston vaihdon hyödyt näkyvät Jotsetilla sekä rahatilannetta tutkittaessa että omaa ajankäyttöä mietittäessä. Nygrenin mukaan laskutus on nopeutunut ja helpottunut, koska asiat tehdään jo tilauksia käsiteltäessä tarkemmin, joten laskutusvaiheessa kaikki tiedot ovat valmiina.

Laskutus ei ole enää niin iso vaiva kuin aiemmin, jolloin se jäi aina viime tinkaan. Kyllä me on huomattu, että laskutus parani huomattavasti ja tilin saldo näytti paljon paremmalta heti kun vaihdettiin ohjelmaa. Jos käyttää jo pelkästään rahatilannetta mittarina, se on kiistaton todiste, että on osattu laskuttaa oikea-aikaisesti.”

Sulje haku