JH-Sprinkleriurakointi

JH-Sprinkleriurakointi Oy, Jani Hämäläinen | Adminet kokemuksia - Admicom
"Adminet on tehostanut toimintaamme – näyttö on kiistaton ja suosittelen ratkaisua myös muille."

Jani Hämäläinen

JH-Sprinkleriurakointi logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Automaattisia palosammutusjärjestelmiä toteuttava JH-Sprinkleriurakointi Oy on huimassa kasvuvauhdissa, sillä se on kolminkertaistanut liikevaihtonsa muutamassa vuodessa. Yritys työllistää 26 asentajaa sekä seitsemän henkilöä johdossa ja hallinnossa Raumalla, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa sijaitsevissa toimipisteissään

Adminet tehostaa toimintaa ja helpottaa usean toimipisteen hallintaa

Adminetillä varmistettiin JH-Sprinkleriurakointi Oy:n neljän toimipisteen saumaton toiminta, kun kaikki tiedot löytyvät sähköisessä muodossa yhden järjestelmän sisältä:

”Kun meillä on toimipisteitä laajalla alueella Suomessa, niin onhan se ihan älyttömän tärkeää, että jokaisessa toimipisteessä päästään käsiksi tarvittaviin tietoihin omalta koneelta”, työnjohtaja Tomi Parkkinen korostaa.

”Siihen Adminet on hyvä järjestelmä, että tiedetään yrityksen taloudellinen tilanne koko ajan ja pystytään seuraamaan, että kehitys menee oikeaan suuntaan. Adminet on tehostanut toimintaamme – näyttö on kiistaton ja suosittelen ratkaisua myös muille”, toimitusjohtaja Jani Hämäläinen jatkaa.

Projektinseuranta muuttui täydellisesti

Voitettujen urakoiden budjetit ja maksuerätaulukot lisätään Adminettiin. Tämän jälkeen projektien tietojen käsittely sujuu kaikista toimipisteistä ja kulut saadaan kohdistettua oikein.

”Seuranta on muuttunut ihan täydellisesti, kun näemme reaaliajassa missä projektit menevät. Enää ei mennä jollain tuntumalla ja tehdä muutaman kuukauden päästä jälkilaskentaa, jotta nähtäisiin miten meni. Kaikki kulut kohdistetaan projektille ja kun luvut näkee reaaliajassa, hahmottaa paremmin projektin kokonaiskuvan ja pystyy esimerkiksi painottamaan maksuerätaulukoita paremmin”, Hämäläinen kertoo.

”Meille on älyttömän helppoa, että työntekijöiden tunnit kirjautuvat automaattisesti myös kohteelle. Ei tarvitse itse pitää mitään erityiskirjaa niistä ja kaivaa tietoja tuntilapuista. Kyllähän tämä tehostaa meidän toimintaa paljon”, Parkkinen jatkaa.

Tehoa hankintaan ja helpotusta ostolaskujen käsittelyyn

Kannattavaa projektien toteuttamista tuetaan ostoilla ja Adminettiä hyödynnetään hintaneuvotteluissa. Saapuvien ostolaskujen käsittely on helpottunut merkittävästi aiemmasta:

”Adminetin ostohistoriasta voi nopeasti tarkistaa aiemmat ostohinnat ja vertailla tukkureiden hintoja. Se nopeuttaa ostotoimintaa ja varmistaa, että hinta on kohdillaan. Ostotoiminnassa täytyy pystyä ylläpitämään kilpailukyky, siitä ei saa antaa yhtään periksi”, Hämäläinen korostaa.

”Meille tulee ihan hirveästi ostolaskuja. Aiemmin laskujen tarkastaminen oli tosi hankalaa verrattuna nykyiseen tapaan, kun ostot kohdistettiin käsin kirjanpidon vientien yhteydessä. Nyt kun muistaa tilatessaan mainita työnumeron, lasku kohdistuu automaattisesti. Sitten ei muuta kuin rasti ruutuun ja maksuun”, Parkkinen kertoo helposta ostolaskujen käsittelystä.

Sulje haku