Apeko

Apeko Oy, Arto Kokkonen | Adminet kokemuksia - Admicom
"Joutuisin istumaan viikossa päivän enemmän tietokoneella, jos edelleen tekisin työmääräimet käsin ja tukkutilaukset sähköpostilla."

Arto Kokkonen

Apeko logo | Adminet kokemuksia - Admicom

Sähkösuunitteluun ja –urakointiin erikoistunut Apeko Oy on tehnyt vahvaa kasvua perustamisestaan saakka. Yrityksen toimipaikka on Jyväskylässä, mutta käytännössä yritys toimii koko eteläisen Suomen alueella.

Sähköasennusten ja ilmalämpöpumppujen asennusten lisäksi yrityksessä tehdään nykyään myös LVI-töitä viiden asentajan voimin. Apeko Oy:n osaamiseen kuuluu myös älykkäiden sähköteknisten ratkaisujen tuottaminen.

Vahvan kasvun myötä ajankohtaiseksi tuli myös toimintatapojen uudelleenarviointi, jolloin päädyttiin Adminettin.

 

Toimitusjohtaja saa tehdä töitä haalarit päällä kentällä

Toimitusjohtaja Arto Kokkosen vastuulla on yrityksen töiden pyörittäminen. Projektinhallinta on helpottunut kun töiden organisointi, tavaratilaukset ja tuntikortit ovat sähköisessä muodossa yhden järjestelmän sisällä.

Nykyään hän saa tehdä enemmän sitä, mistä aidosti nauttii, eli olla kentällä oikeissa töissä:

”Koska meillä on suunnittelija toimistolla, hän voi hoitaa työtilauksiin liittyviä asioita. Itse olen hypännyt sieltä mahdollisuuksien mukaan pois. Olen mieluummin haalarit päällä kentällä. Minua kiinnostaa lähinnä, miltä tulos näyttää viivan alla. Seurantaa varten käytössäni on räätälöidyt raportit, joista näen juuri itseäni kiinnostavat asiat.”

Ostaminen on helppoa ja ostot kohdistuvat oikealle työmaalle

Kaikki ostot hoidetaan ohjelmiston kautta ja yleensä ne tehdään suoraan työtilaukselle. Lisäksi käytössä on pieni varasto, jossa säilytetään perustarvikkeita:

”Ostaminen on helppoa, kun Adminet vertailee hinnat tukkureiden ajantasaisista hinnastoista ja kertoo, missä on halvinta. Tukkurilaskut saapuvat sähköisenä ja kohdistuvat oikealle työmaalle, joten mitään paperilaskuja ei tarvitse plärätä ja poimia sieltä rivejä. Nyt kun meillä on ensimmäistä kertaa myös sähköinen varastonhallinta, tiedämme oikeasti, missä tavaraa on ja mihin sitä menee.”

Säästöä päivän verran viikossa toimiston rutiinitöistä

Merkittävä yhteinen nimittäjä saavutetuille hyödyille on ajansäästö oikeisiin asioihin. Usean päällekkäisen ohjelman tuplakirjaukset ja tiedonsiirrot ovat poistuneet taloushallinnosta, projektinhallinnan tehtäviä puolestaan on pystytty automatisoimaan ja jakamaan vastuuta laajemmalle:

”Onhan Adminetissä jaettu osittain minun työtä asentajillekin, mutta työ on sellaista, että se menee siinä sivussa. Melkein väitän, että joutuisin istumaan viikossa päivän enemmän tietokoneella, jos edelleen tekisin työmääräimet käsin ja tukkutilaukset sähköpostilla. En kyllä vaihtaisi entiseen.”

Sulje haku