LVI-alan referenssit

Asiakkaamme ovat tyytyväisiä - Lue tarkemmin kokemuksista ja saavutetuista hyödyistä


Lahden LVI-Tarvike Oy

Lahden LVI-Tarvikkeen toiminta on perustunut Adminetin hyödyntämiseen yrityksen perustamisesta alkaen: "Eniten on muuttunut laskujen tarkastus ja tavaran tulouttaminen. Laskut tulevat nopeasti ovt:nä ja sovitut hinnat pitävät paikkansa. On huomattava etu, että tilatut tavarat kirjautuvat automaattisesti varastoon ja lisäävät varastosaldoa", toimitusjohtaja Arto Mansikka kertoo.

Kokonaisvaltainen muutos myymälätoimintoihin
Myymälän osalta Mansikka toteaa, että ”puuhailut ovat vähentyneet ihan älyttömästi”. Suurena syynä tähän on kassatoimintojen integrointi yrityksen muuhun toimintaan, joten tiedot ovat luotettavia ja aina ajan tasalla: "Jos asiakas esimerkiksi tulee myymälään ja kysyy tuotteen hintaa, hänelle voi tehdä tarjouksen saman tien, koska voi olla varma, että koneen näyttämät tiedot pitävät paikkansa. Myös itse myyntitoiminta on helpottunut aika paljon. Aiemmin kaikki laskettiin käsin. Ohjelmasta sai myyntiraportit käteisasiakkaista ja sen perusteella tehtiin kassakirja erikseen. Siinä ei ollut minkäänlaista automatiikkaa, nyt näemme kaiken suoraan koneelta."

Hyötyä kokonaispalvelusta
Adminetillä on saatu helpotusta myymälän pyörittämiseen, kun monet toiminnot ovat automatisoituneet: "Sen tiedän, että iso homma on jäänyt pois Adminetin myötä, varmaan päivän verran viikossa. Ei me kahdestaan tässä pärjättäisi, jos ei olisi Adminettiä. Siihen oikeastaan perustin koko homman alusta alkaen: Oli ihan ykkösasia, että otan tämän ohjelmiston käyttöön, kun pistin yrityksen pystyyn."

Lue lisää kokemuksista

www.lvi-tarvike.com


 

LVI-Optimi

Parasta on hallittu kokonaisuus
Jo vuosia sitten LVI-Opitimilla heräsi ajatus, että kohti pilvipalvelua ja automatiikkaa pitää tähdätä: "Otimme ohjelmaan, että vuonna 2013 siirrytään pilvipalveluun ja katsotaan, kuka sen meille toimittaa. Eipä siinä käytännössä paljon vaihtoehtoja ollut: Admicomilla on nykyaikaisempi, laadukkaampi ja pidemmälle viety tuote kuin kilpailijalla. Parasta Adminetissä on hallittu kokonaisuus: aina työn tilaamisesta toteutukseen ja sitä kautta laskutukseen. Sitten vielä nähdään heti projektin tulos. Nyt homma toimii", kertoo toimitusjohtaja Juho Nurmimäki.

Tavarat seurantaan
Nyt myös työnjohdon ja asentajan välinen tiedonsiirto on saatu sähköiseen muotoon, eikä paperisia työmääräimiä enää tarvitse käsitellä: ”Aiemmin paperiset työmääräimet jäivät sinne tänne. Oli jatkuva penkominen ja varmistaminen, että myyntilaskulle saadaan kirjattua kaikki. Se puoli on parantunut Adminetillä huomattavasti. Adminetistä näkee kaiken, mitä projektiin on haettu ja se oppii muistamaan käyttämämme LVI-koodit. Kun lyö Adminettiin autosta tulleen tavaran ensimmäiset kolme numeroa, niin sehän sitten jo ehdottaa itse, että tuotako sinä tarkoitat ja tavaran pystyy siitä poimimaan todella hyvin."

Kokonaisvaltaista hyötyä
Adminet on tuonut helpotusta monella rintamalla: "Adminet tukee meidän liiketoimintaa myös toimipaikkojen välillä, kun se mahdollistaa tehokkaan seurannan. Pääsimme käytännössä paperitöistä eroon, ehkä isoimpana juuri työmääräimet ja tuntilaput sekä niiden kirjaaminen. Eikä tarvitse paljon kirjelappuja enää liimailla. Vaikka paperisia ostolaskuja emme ole ottaneet vastaan aiemminkaan, ne tulivat meille skannattuna ja tiliöiminen oli työlästä. Nyt Adminet kohdistaa ne automaattisesti."

Lue lisää kokemuksista

www.lvioptimi.fi


 

Ukon-Ilma Oy

Tehokkuutta ja läpinäkyvyyttä toimintaan

Ukon-Ilma Oy on pieni yhdeksän hengen ilmastointialan yritys. Se siirtyi käyttämään Adminettiä vuoden 2013 alusta alkaen. Aikaisemmin käytössä ei ole ollut toiminnanohjausjärjestelmää, joten toimintatavat koko tilaus-toimitusprosessissa sekä toimistolla menivät uusiksi. ”Tehokkuus ja läpinäkyvyys ovat lisääntyneet, kun koko toimitusketju on saatu reaaliaikaisen seurannan alle. Nähdään heti miten työmaa etenee ja pystytään antamaan tarvittaessa tarkempia väliaikaraportteja tilaajalle. Tätä kautta myös tehokkuus ja reagointikyky ovat parantuneet," kertoo toimitusjohtaja Sami Nurmi.

Läpinäkyvyys on konkretisoitunut myös asentajille. Nykyään asentajat näkevät tiedot työmaihin liittyvistä asioista itse Adminetistä. ”Se on varmasti isoin asia asentajille, että kaikki duunit ja yhteystiedot löytyvät Adminetistä. Puhelimella pääsee tietoihin käsiksi missä vain. Tiedonkulku on huomattavasti parempaa kuin aikaisemmin”

Rahoitusennuste ja muut hyödylliset raportt

”Rahoitusennuste on sellainen, josta tykkään ja jota seuraan aktiivisesti. Se auttaa pysymään kärryillä missä mennään ja tiedon saa helposti ulos muutamalla hiiren klikkauksella. Olen pyrkinyt siihen, että käyn läpi viikoittain ja kuukausittain tulevat automaattiraportit. Adminetin raporteista näkee helposti reaalitilanteen. Taseesta, tuloslaskelmasta sekä projektiraporteista saa riittävän määrän tietoa, joiden perusteella voi tehdä päätöksiä.”

Lisää aikaa ja kustannussäästöä

”Adminetin tulo on merkinnyt toimitusjohtajalle lisää aikaa oikeiden töiden tekemiseen. Kyllä Adminet säästöä tuo, kun nyt pystyy yksi heppu helpostikin tekemään toimiston puolen hommat oman toimen ohessa. Aikaisemmin toimistotöihin meni 4-5 tuntia päivässä.”

Adminetin käyttöönottokustannukset Ukon-Ilma on pystynyt kuittamaan kymmenen kuukauden sisällä käyttöönotosta.

Lue lisää kokemuksista

www.ukon-ilma.fi


I-Huolto Asennus Oy

Toiminnan kokonaisvaltainen remontti

I-Huolto päätti pistää kannattavuuden kuntoon tehostamalla koko yrityksen toimintoja, aina töiden organisoinnista kattavaan seurantaan. "Työtehtäviä on tarkistettu laajemminkin ja tehty tehtävälistaus, mitä kenenkin vastuualueeseen kuuluu. Asentajat ovat itse päässeet vaikuttamaan toiminnan kulkuun ja heidän näkemyksensä on otettu huomioon. Olemme pyrkineet katsomaan työt sillä tavalla, että jokainen saisi tehdä sitä, missä tuntee  olevansa hyvä ja mitä haluaa tehdä. Tarkoitus on, että tilaus-toimitusketju on mahdollisimman jouheva meidän ja asiakkaan kannalta, tieto siirtyy ja homma toimii ihan käytännössäkin, eikä vain paperilla. Sehän tämän päivän kuvio on, että vähemmällä porukalla pitää saada enemmän aikaiseksi.

Töiden organisointi uusiksi, asentajille lisää vastuuta

Töiden organisointi on otettu haltuun Adminetin kalenterilla. Työtilaukset vastaanotetaan toimistolla ja lisätään asentajan kalenteriin. Asentajat
voivat itse muokata omia töitään ja vaihtaa niiden järjestystä järkevämmäksi, kunhan sopivat asiasta asiakkaan kanssa.

Luppotunnit kuriin

Luppotunnit ovat ikuinen ongelma, kun työ on vaihtuvaa ja keikkaluontoista. Kannattavuuden kannalta työn suunnittelu ja luppotuntien minimointi on iso asia. Adminetin kalenterijärjestelmä ja seuranta antavat meille sellaiset työkalut, joilla pystymme oikeasti näkemään tilanteen ja suunnittelemaan työt siten, että luppotunnit minimoidaan. Tämän kokoisessa yrityksessä niiden merkitys on valtavan iso.

Lue lisää kokemuksista

www.i-huolto.fi


PeLVI Oy

Yksi järjestelmä helpottanut arkea

Yrityksessä arvostetaan sitä, että Adminetin ansiosta yrityksen kokonaistilanteesta ollaan koko ajan tasalla. "Adminetin raporttien ansiosta hälytyskellot soivat paljon aikaisemmin, jos jokin alkaa mennä pieleen. Nettikäyttöisyys takaa sen, että monen toimipisteen yrityksessä tieto on yhdessä järjestelmässä, sähköisessä muodossa ja kaikkien käytettävissä", kertoo Jukka Mikkonen, toimitusjohtaja.

Ei päivityshuolia eikä omia servereitä

Lisäksi haluttiin parantaa turvallisuutta ja päästä eroon kalliista päivityskuluista. "Vanhaan ohjelmaan oli tulossa seuraavana vuonna monenlaisia päivityksiä, mm. veromuutoksiin liittyen ja ne olisivat kuitenkin maksaneet paljon. Lisäksi käytössä oli fyysinen serveri, jolla ohjelma pyöri. Se on melkoinen riskikeskittymä, jos jotain sattuu. Jos esimerkiksi kiinteistö olisi palanut, kirjanpito ja kaikki muu olisi tuhoutunut samalla. Adminet pyörii vähän turvallisemmassa paikassa kuin toimiston nurkassa".

Lue lisää kokemuksista

www.pelvi.net



Savon LVI-Talo Oy

Ei enää tuntilistakatastrofia
Nykyään asentajat kirjaavat tuntinsa sähköisesti ja huoltokeikat hoidetaan Adminetin kalenterin kautta. "Se toimii älyttömän hyvin. Aiemmin paperiset tuntilistat olivat ihan katastrofi, kun palkanmaksu lähestyi ja lappuja tuli joka puolelta. Minun piti siirtää käsin tiedot koneelle ja toimittaa tilitoimistoon, sama operaatio oli Lapinlahdella. Sellaiseen ei missään tapauksessa palata. Mitä olen kuunnellut noiden kahden sankarin juttuja myymälän puolella, niin he ovat olleet ihan innoissaan yrityskalenterista. Kalenterista näkee heti vapaat ajat ja pystyy kertomaan asiakkaalle, milloin ja mihin aikaan asentaja tulee. Niillä on oikein kisa siitä, kumpi saa täyttää kalenterin.", kertoo yrittäjä Heikki Luomi.

Raporteista tieto toimintaan
Entiseen verrattuna Savon LVI-Talossa ollaan nykyään paremmin ajantasalla yrityksen tilanteesta. "Projektinseurantaa kyttään henkilökohtaisesti kovastikin. Lauantaina on mukava herätä ja alkaa tutkimaan sähköpostiin tulleita raportteja. Paljon tulee tietoa, mutta pitää hyödyntää ne raportit, joilla kokee jotakin tekevänsä. Tärkeää on oppia lukemaan raportit ja tehdä niiden pohjalta jonkinlaisia päätöksiäkin. Ei raportti sinänsä tee autuaaksi, vaan tieto pitää siirtää toimintaan."

Aikaa ostamiseen
Luomen arvion mukaan tyhjästä paperinpyörittelystä on vapautunut kaikkiaan aikaa vähintään 80 tuntia kuukaudessa. Vapautuneella ajalla on kehitetty yritystä ja panostettu ostotoimintaan. ”Nyt on jäänyt enempi aikaa ostamiseen, mikä on hirveän tärkeää. Adminetin kautta ostot hoituvat näppärästi aina ajantasaisilla hinnoilla. Kun ostohistoria on helposti tarkasteltavissa, se auttaa hintaneuvotteluissa aikalailla. Onhan siinä merkittäviä säästöjä tullut. Nyt myös raha kiertää nopeammin ja ostolaskujen käsittely on tehokkaampaa. Se on ollut kyllä huima kehitys. Siltä puolen meidän viivan alle jäävä eurokin on sitten vähän erilainen.”

Lue lisää kokemuksista

www.savonlvi-talo.fi


NewLiner Oy

Taloushallinto järkeväksi
Aiemmin NewLinerin taloushallinto piti sisällään turhia ja aikaavieviä vaiheita. Esimerkiksi laskujenkäsittely vei taloushallinnossa leijonanosan työpäivästä. ”Kaikki, myös tytäryhtiöiden paperilaskut tulivat tähän toimistolle. Ne skannattiin projektipäälliköille eri kaupunkeihin kommentoitavaksi ja sen jälkeen vielä uudestaan tilitoimistolle käsiteltäväksi. Se oli hurja paperisota. Laskujen käsittelyyn kului jopa puolet päivittäisestä työajasta, joten iso osa ajasta meni siihen – ja hermot myös”, talousvastaava Anu Keskilä naurahtaa, ”Jos sellaisessa systeemissä on, kannattaa ehdottomasti miettiä vaihtoa."

Yleinen talousajattelu parantunut
Adminetin myötä projektipäälliköt ovat saaneet piristysruiskeen toimintaansa. ”Koska Adminetistä saa ajantasaista tietoa, ryhmien vetäjät ovat innostuneet kyselemään projektien tilannetta ja talouspuolen ajattelu on levinnyt laajemmin. Parantuneen aktiivisuuden ansiosta virheisiin pystytään reagoimaan hyvissä ajoin. Myös laskutustaso on parantunut, erityisesti lisälaskutukset oli ennen hankala hoitaa ja varsinkin pienemmät summat jäivät usein laskuttamatta. Nykyään projektipäälliköt laskuttavat innokkaammin pienempiäkin laskuja kun turhat välikädet ovat poistuneet myös tässä asiassa”, kertoo kehitysjohtaja Tomi-Pekka Vuorinen.

Helppo projektinseuranta
Projektinhallinnan puolella seuranta on helpottunut. Projektinseurannan tiedot luodaan tarjousvaiheessa laaditusta budjetista ja käytettävissä on reaaliaikainen projektikohtainen taloustilanne. Projektien lisäksi toimipisteiden välistä tilannetta on helppo vertailla. ”Nyt oikeasti tiedetään mitä projekteja meillä on meneillään ja mitä on mennyt. Voidaan seurata eri toimipisteiden taloudellista menestystä ja missä mennään sen suhteen. Toiminta on paljon läpinäkyvämpää, kun voimme seurata sitä niin projekti-, yksikkö- kuin yritystasolla”, Vuorinen kertoo.

Lue lisää kokemuksista

www.newliner.fi


Kemin Vesipiste Oy

Adminet kasvua tukemaan
Kemin Vesipisteen toiminta on kasvanut vauhdilla ja työmäärä lisääntynyt. "Kun toiminta Oulussa käynnistettiin, alkoi olla niin paljon tapahtumia, ettei itsellä enää riittänyt tunnit vuorokaudessa. Toinen merkittävä syy vaihtoon oli, että entisessä järjestelmässä varastopaikkoja sai avattua vain kaksi ja meidän ehdoton minimitarve oli kolme. Nyt pystymme perustamaan varastopaikkoja niin paljon kuin haluamme, myös huoltoautot ovat meillä niin sanotusti liikkuvia varastoja.", kertoo toimitusjohtaja Petteri Kauppi.

Nopeutta ja helppoutta myymälään
Adminetin myötä tehostuneet kassatoiminnot ovat nopeuttaneet työntekoa ja asiakaspalvelua. Adminet kirjaa, kohdistaa ja täsmäyttää kaikki maksusuoritukset automaattisesti. Lisäksi kuitit löytyvät nopeasti sähköisestä arkistosta. "Henkilökunta on kokenut hyväksi, että Adminetistä näkyy myynti- ja ostohistoria ja saa halutessaan jopa ostolaskun esille. Ja sitten kun tulee asiakkaalle tilattua tavaraa, saa kääntää tilauksen suoraan myyntilaskuksi. Ne ovat olleet merkittäviä myymälätoimintaa helpottavia asioita. Ennen kassakirjanpito piti tehdä 50-luvun tyylillä."

Ostojen seuranta tarkaksi
Adminet on tuonut tarkkuutta erityisesti ostolaskujen seurantaan. "Ostopuolella olemme saaneet isoimmat säästöt, kun jokainen alkoi tarkistaa ostamansa tuotteet. Meillä on toimittajien kanssa sovittuja hintoja ja Adminetin käyttöönoton jälkeen huomasimme, että niissä oli melko paljon heittoja. Alussa reklamoitiin laskuja pari kuukautta useampia kappaleita päivittäin. Enää niitä ei tarvitse reklamoida, koska toimittajatkin tietävät että täällä tartutaan niihin. Ei ostolaskuja ennen pystynyt yksi ihminen tarkistamaan, kun niitä saattoi tulla satakin päivittäin. Ei siihen millään riittänyt aika."

Lue lisää kokemuksista

www.vesipiste.fi


 LVI-Bioneerit Oy

Laskutus paljon aiempaa parempi
Adminet on tuonut mukanaan runsaasti hyviä asioita. Muun muassa laskujen käsittely, sähköinen arkistointi, nettikäyttöisyys ja urakoiden seuranta ovat selkeitä etuja. "Laskutus on yrityksessä tärkeä asia ja Adminetissä se toimii paljon aiempaa paremmin. Niinkin simppeli toiminto kuin tavaroiden siirtäminen suoraan ostolaskulta myyntiin on tärkeä. Se on pirun hyvä. Nyt olemme myös päässeet eroon kaikista paperilaskuista. Ja tietysti sähköinen arkistointi ylipäätään on hyvä", kertoo toimitusjohtaja Mika Leinonen.

Sähköiset tuntikortit helposti käyttöön
Adminetin myötä LVI-Bioneereillä otettiin käyttöön sähköiset tuntikortit asentajille. Paperisten tuntikorttien poistuminen on helpottanut palkanlaskentaa ja asentajat ovat suhtautuneet muutokseen positiivisesti. "Asentajat ovat olleet tyytyväisiä, sähköisiin tuntikortteihin siirtyminen sujui hyvin. Olin yllättynyt miten nopeasti prosessi hoitui."

Järkevää ohjelmistokehitystä
LVI-Bioneereilla ollaan oltu erityisen tyytyväisiä siihen, että Adminet kehittyy jatkuvasti ja uusia ominaisuuksia lisätään asiakaspalautteen perusteella. Asiakkaat pääsevät mukaan tuotekehitykseen ja pystyvät vaikuttamaan ohjelmiston toimintoihin. "Uudistuksia on tullut paljonkin ja palautteet on otettu aina vastaan. Äskettäin minulta kysyttiin mielipidettä uuden ominaisuuden kehittämiseen. Ihan hyvä että kysytään ensin ja tehdään vasta sitten, niin ei tarvitse kahteen kertaan tehdä".

Lue lisää kokemuksista

www.lvi-bioneerit.fi


Lämpö- ja Wesijohtoliike P. Juutilainen Oy

Enää emme elä pimiössä
Järjestelmän tuomia etuja ovat mm. ajansäästö, pienentyneet ostolaskut, helppo seuranta, viikoittaiset raportit ja se, ettei mitään jää laskuttamatta. "Kun ennen olimme kirjanpitäjältä viiveellä tulevien raporttien varassa, nyt yrityksen tilannetta on helpompi seurata eikä tule ikäviä yllätyksiä, kun kaiken näkee itse. Voi seurata, mitkä toimet kannattavat ja mitkä eivät. Sanoisin, että emme elä enää sellaisessa pimiössä kuin ennen."

Tulos kasvanut 70 000 euroa
"Olemme yksi Suomen suurimpia huollon ja korjauksen yrityksiä. Tavaraa siis liikkuu huimat määrät. Enää osia ei jää lojumaan mihinkään, vaan kaikki kirjautuu automaattisesti järjestelmään ja menee laskutukseen, kuten myös asentajien työtunnit. Jos tuntilaput ja tavarat lojuvat jossain Hiacen takapenkillä, se ei tee liiketulokselle hyvää. Arvioisin, että tähän mennessä liiketuloksemme on parantunut noin 70 000 eurolla Adminetin ansiosta."

En luovu kirveelläkään
Adminet on tuonut yritykseen merkittävää ajansäästöä. Erityisesti aikaa on vapautunut laskujen käsittelystä, kun automatiikka huolehtii lähes kaikesta ja itse laskut tarvitsee vain hyväksyä. "Ennen toimistolla istuttiin pidempään, erityisesti silloin kun laskutettiin. Nyt työt tehdään siinä 8–16 välillä. Ajallisesti laskutuksesta on jäänyt pois pari päivää viikossa – se on aika paljon. Nyt jää paremmin vapaa-aikaa ja työaika tulee järkevämmin käytettyä. Jos pyörii tässä samalla huolto-, korjaus- tai rakennusalalla, niin suosittelen. Adminet on sellainen systeemi, että tästä en luovu kirveelläkään."

Lue lisää kokemuksista

www.pj.fi


Uudenmaan Lämpötekniikka Oy

Uudenmaan Lämpötekniikka Oy:ssä lähdettiin vaihtamaan järjestelmää, kun nähtiin, että markkinatilanne on muuttumassa. Toiminta ei ollut riittävän tehokasta ja katteet eivät olleet kohdillaan. Yrityksessä on siirrytty täysin sähköiseen maailmaan. Laskut tulevat ja lähtevät sähköisesti, työmääräimet luodaan suoraan Adminettiin ja työt ja tarvikkeet lisätään sinne asentajan toimesta.

Palkanlaskennassa koettiin suurin muutos. ”Suurin kulu tällaisessa haalariporukassa on palkkakulut. Aikaisemmin kirjasimme tunnit kahteen paikkaan ja palkanlaskennan käsittely tapahtui monessa portaassa. Nyt, kun asentaja merkitsee tunnit yhteen paikkaan, tieto on samalla kirjauksella sekä laskutuksessa että palkanlaskennassa”, kertaa osakas Marko Hiltunen.

Tarkemman talous- ja projektiseurannan avulla on myös tuloskuntoon päästy puuttumaan ja haasteellisessa markkinatilanteessa pärjätään.

Lue lisää kokemuksista

www.ult.fi


Saimaan Apaja Oy

Kaikki tieto yhdessä järjestelmässä
Saimaan Apaja on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. ”En voi kuin kuvitella millaista tuskaa yrityksen kasvun ja projektien hallinta olisi ollut entisillä järjestelmillä”, pohtii toimitusjohtaja Jorma Reponen. Nyt kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä, aikaisemman neljän sijaa. Ostolaskujen käsittely vie ajallisesti murto-osan aikaisemmasta ja yksinkertainen ostolaskujen käsittelyprosessi näkyy helppoutena ja oikeana kohdistumisena.

Projektiseuranta ja lisä- ja muutostöiden hallinta helpottunut

Projektipäälliköllä muutokset näkyvät myös parantuneena projektiseurantana. ”Näen miten projektit menevät ja mitä niille on kirjattu ja voin välittää tietoa asentajille jo projektin aikana. Projekteista on selkeästi parempi kokonaiskuva kuin aikaisemmin," kertoo projektipäällikkö Janne Lustberg.

”Nyt nähdään mitkä projektien toteumat ovat, kun laskennasta tulee selkeä fakta. Saadut tiedot ohjaavat seuraavien tarjouksien tekoa. Lisäksi saamme entistä paremmin kohdistettu kulut oikein. Valtaosa asiakkaita on kuluttajia ja on hyvin tyypillistä, että projektin aikana tulee hyvin paljon muutos- ja lisätöitä. Asiakkaista johtuvien muutosten kirjaaminen ja laskutus on olennainen osa, jolla projektikannattavuutta pidetään yllä. Siihen tämä on ollut selkeä työkalu. Eikä ole mitenkään tavatonta, että lisä- ja muutostöiden laskutus muodostuu lähes samaksi kuin pääurakka”, kertoo Reponen.

Lue lisää kokemuksista

www.saimaanapaja.com


Saimaan Apaja Oy

Saimaan Apajan asentajat käyttävät Adminettiä tehokkaasti. Asentaja Jani kuittinen kertoi, ettei ole käynyt toimistolla sitten joulun. Tämän hetkinen urakkakohde sijaitsee lähellä kotia eikä tarvetta toimistolla käymiseen ole ollut, koska Adminettiin voi käydä tunnit täyttämässä kotoa käsin. Ei tarvitse turhaan toimistolla ajella, säästetään ajassa ja bensakuluissa. Asentajat tekevät ostajille tarvikkeista ostotarpeet valmiiksi. "Meillä on erikseen ostajat, jotka tekevät ostotilaukset, mutta me kirjataan ostotarpeet Adminettiin. Se on kyllä ihan kätevää."

Saimaan Apajalla luotetaan asentajiin eikä laskutusvalmiita keikkoja välttämättä kierrätetä työnjohdon kautta. "Kirjaamme keikat, työt ja tarvikkeet sähköisellä työmääräimellä, ja kun keikka on valmis, rasti ruutuun ja lasku lähtee matkaan."

Lue lisää kokemuksista

www.saimaanapaja.com


R.A. Wickholm Oy

Taloushallinto oli ulkoistettu
Alkusysäyksen muutos sai, kun toimitusjohtaja Kari Aalto kävi katsomassa ensimmäistä vedosta tilinpäätöksestä. Aalto yllättyi suuresta kirjanpitokustannuksesta. "Se oli ihan älytön summa. Admicomin esittämät kustannukset olivat hieman toisenlaiset ja Adminetin demoversio näytti äärimmäisen hyvältä."

Iso muutos
Adminet on tuonut tullessaan uudet toimintatavat ja uusia työtehtäviä toimitusjohtajalle, sihteerille ja työnjohdolle. "Extrana tuli kaikille töitä lisää, mutta se oli lähtiessä tiedossa, koska tilitoimisto oli hoitanut kaikki hallinnon työt. Koemme, ettei töiden lisääntyminen ole niin merkittävä seikka, etenkään, kun opitaan hyödyntämään järjestelmää täyspainoisesti. Taloudellista säästöä olemme saavuttaneet noin 50.000 euroa vuositasolla."

Paljon hyötyjä
Tyytyväisiä ollaan myös siihen, että myyntilaskut lähtevät sähköisessä muodossa tai Itellan kautta. Laskutuspuolella on paljon muitakin hyviä puolia, mm. maksuerätaulukon ja laskun tekeminen on helpompaa ja nopeampaa kuin aikaisemmalla järjestelmällä. "Ostaminen ja hintojen vertailu on helpompaa kuin aikaisemmin. Laskutuksen kannalta on äärimmäisen näppärää, kun ostolaskulta saa rivit suoraan myyntilaskulle. Nykyään pientarvikkeet eritellään ja laskutetaan tarkemmin. Uskon, että saamme laskutettua asennustarvikkeita aikaisempaa enemmän asiakkaalta."

Lue lisää kokemuksista

www.wickholm.fi


Ilmastointiasennus Partanen Oy

Liian paljon turhaa työtä
Pohtiessaan alkusysäystä Adminetin hankintaprosessiin Jouni toteaa: ”tuskastutti vuosi vuodelta enemmän ja enemmän ja mietitytti onko tässä mitään järkeä. Tuli tolkuttoman paljon tehtyä sellaista työtä, joka ei näkynyt missään. Oma ajankäyttö ei tuntunut järkevältä.” Nyt Ilmastointiasennus Partasella on Adminet käytössä koko laajuudessa: taloushallinto, palkkahallinto, johdon työkalut, materiaalihallinto, projektinhallinta ja rahaliikenne.

Sähköisen kirjanpidon ja laskutuksen aikakauteen
Adminetin myötä yritys on siirtynyt sähköisen kirjanpidon ja laskutuksen aikakauteen. ”Pöytälaatikkoon ei kerry enää mitään, siellä on vain purukumipussi. Aikaisemmin sinne kerääntyi hurja pino paperia kuukaudessa”.

Laskutuksen helppous lisännyt vapaa-aikaa
Yrityksessä on Adminetin käyttöönoton myötä säästetty paljon aikaa. ”Olen huomannut, ettei iltaisin ja viikonloppuisin tarvitse kauheasti rutiini- ja paperitöitä pyörittää. Aikaisemmin meni paljon aikaa, kun asioita syötti käsin. Nyt kaikki plärääminen on taakse jäänyttä elämää. Aikaa on säästynyt merkittävästi. Eikä säästyneen ajan käytössä ole ollut mitään ongelmaa”.

Lue lisää kokemuksista

www.ilmastointiasennuspartanen.fi


- harrisalminen_pieni.jpg

MHS-Asennus Oy

Automatiikka hoitaa
Adminetin myötä MHS-Asennuksen taloushallinto muuttui sähköiseksi. ”Omat hommat ovat vähentyneet huomattavasti. Nyt laskut tulevat sähköisenä ruudulle ja kirjautuvat kohteelle. Meille jää tarkistus ja hyväksyminen maksuun. Automatiikka hoitaa loput. Asentajien merkitessä vielä tuntinsa kohteelle, näen koko ajan kohteen tilanteen ja voin laskuttaa, mitä on laskuttamatta." 

Adminet on selkeä, järkevä ja helppokäyttöinen
Osa asentajista hoitaa tuntien syötön tuntikortille. ”Asentajat, jotka käyttävät Adminettiä ovat sanoneet, että ohjelma vaikuttaa selkeältä. Osa asentajista täyttää tunnit työpaikan koneilla ja osa kotona. Palkanmaksu on erilainen, mutta helppo entiseen verrattuna. Verratessani Adminettiä siihen, kun edellinen ohjelmisto tuli käyttöön, niin kyllä tämä meni kuin vettä vaan. En ole talousalan osaaja, mutta silti tämä on selkeä ja järkevä. Tehty niin automatisoiduksi ja helpoksi kuin mahdollista. Ajansäästöä on tullut”.

Tulevaisuus on sähköisessä taloushallinnossa
Kysyttäessä kenelle Harri suosittelisi Adminettiä, hän vastaa nauraen: "En kenellekään. Jos muut haluaa tehdä kaikki asiat vaikeasti ja käyttää paljon aikaa, käyttäköön. Mä voin sillä aikaa tehdä enemmän ja kotiuttaa urakat. Tosiasia on, että nykypäivää on se, että tiedot ovat sähköisessä muodossa ja pitkälle automatisoituna. Adminet on räätälöity suoraan LVIS-alalle ja tällä kyllä pärjää keskikokoinen yritys, ja myös isommat."

Lue lisää kokemuksista

www.mhs-asennus.fi


Kuopion Putki & Säätö Oy

Merkittävää säästöä ja helppoutta

Kuopion Putki & Säädössä taloushallintoa hoiti aiemmin täyspäiväinen konttoristi, joka tekee Adminetin myötä töitä osa-aikaisesti. Putki&Säädön Jari Vartiainen laskee, että säästöä kiinteisiin kustannuksiin, pelkästään konttorin puolella, on ensimmäisellä tilikaudella tullut yli 30 000 euroa. Se on merkittävä säästö alle miljoonan liikevaihdolla toimivassa yrityksessä. ”Adminetissä hinnastojen päivitykset ovat aina ajan tasalla, joka on todella iso asia meille”.

Kirjekuorien postitusta ei enää harrasteta

Laskut tulevat ja lähtevät sähköisesti, eikä kirjekuorien avaamista ja postitusta enää yrityksessä harrasteta. Jari kiittelee, että siirtyminen sähköiseen laskutukseen oli jopa yllättävän helppoa. Laskutus on pelannut alusta asti ilman sekaannuksia.

Adminet tuo säästöä ja tehostaa yrityksen toimintaa

Sähköistä laskutusta tärkeämpänä Jari pitää Adminetin dokumentinhallintaa: "Skannaamme Adminettiin esimerkiksi urakointikohteen tietoihin kuvat ja muut asiakirjat. Määriteltyämme käyttöoikeudet asentajille, he pääsevät käsiksi kohteen kuviin ja asiakirjoihin suoraan työmaalta tai kotoa käsin. Näin vältytään kuvien etsimisiltä, mutu-tiedon käyttämiseltä, turhilta puheluilta ja ajokilometreiltä. Nämä asiat tuovat meille ison säästön, mikä näkyy tulevaisuudessa urakoiden kannattavuudessa”.

Lue lisää kokemuksista

www.putkisaato.fi


LVI-Kari Mänty Oy

Jo kaksikymmentä vuotta Hanakat -ketjuun kuulunut LVI-Kari Mänty etsi pitkään järjestelmää, jossa taloushallinnon ja urakkalaskennan toiminnot olisivat samassa paketissa. Adminettiin siirtymisen syinä Kari nostaa esille nettikäyttöisyyden, sähköisyyden ja pitkälle automatisoidut sovellukset. – ”Eivät muut ole sähköisyydessä ja nettikäyttöisyydessä tällä tasolla kuin Adminet. Meillä on pitkään ollut tavoitteena paperiton toimisto”, Kari Mänty sanoo.

Lue lisää kokemuksista

www.lviasiantuntija.fi


- parkkinen_pieni.jpg

VTK-LVI Myynti Parkkinen Oy

Adminetin käyttöönotto tapahtui toukokuussa 2009. - ”Hyvä juttu on, kun Adminetin myötä paperisten laskujen postittaminen on jäänyt pois ja palkanlaskenta on entistä nopeampaa”, kertoo toimitusjohtaja Kimmo Parkkinen.

Parkkinen on sitä mieltä, että tulevaisuudessa tietokoneet tulevat vahvemmin mukaan kentälle. Internet ja pienikokoiset tietokoneet mahdollistavat, että jokaisella asentajalla on omat tietokoneet. Tilaukset ja työmaiden hoito onnistuu jatkossa suoraan kentältä, ei enää toimistolta käsin.

Lue lisää kokemuksista

www.vtk-lvimyyntiparkkinen.fi


- harri-pesonen.gif

LVIS Pesoset Oy

Säästöä ja helppoutta

Kuultuaan Admicomin ratkaisusta Harri Pesonen teki laskelmia ja hätkähti kuinka suuren säästön Adminetillä voisi saavuttaa pelkästään hänen omista töistään. Lisäksi LVIS Pesosten pitkäaikainen kirjanpitäjä oli piakkoin jäämässä eläkkeelle. Toimitusjohtajan rutiinitöiden vähentymisen lisäksi Admicomin ratkaisu mahdollisti, ettei kirjanpitäjän tilalle tarvinnut palkata ja kouluttaa uutta henkilöä.

Nykyään Admicomin automatiikka hoitaa LVIS Pesosten taloushallinnon ja kirjanpidon. Harri ja Heimo Pesonen käyttävät Adminetin sovelluksia ostolaskujen tarkastamiseen, tarjousten laskemiseen sekä urakkaerä- ja laskutyölaskujen tallentamiseen.

Automatiikka hoitaa ostolaskujen käsittelyprosessin vastaanottamisesta maksatukseen. Myös myyntilaskutukseen automatiikka toi ajansäästöä. Yrityksessä tallennetaan laskun tiedot ja rivitiedot Adminettiin. Automatiikka hoitaa laskujen lähetyksen vastaanottajalle oikeassa muodossa.

Lue lisää kokemuksista

www.lvispesoset.fi


Sähköalan asiakasyritysten Adminet kokemuksista voit lukea täältä >>

Rakennusalan asiakasyritysten Adminet kokemuksista voit lukea täältä >>

Liity tyytyväisten Adminet -asiakkaiden joukkoon!