Sähköinen työmääräin ja kalenterit - ominaisuudet

Adminet työtilaus-sovellus sisältää asentajan työtä helpottavia työkaluja: tilausten vastaanoton omasta kalenterista tai asentajien yhteisestä työpoolista, sähköisen työmääräimen perustamisen sekä tarvikkeiden ja töiden lisäämisen. Nettikkäyttöisyys mahdollistaa sen, että kaikki työkalut ja niiden sisältämä tieto ovat käytettävissä reaaliajassa missä ja milloin vain.

Työtilaus

Tilausten vastaanoton eli työn avauksen voi tehdä työnjohtaja tai asentaja. Työnjohtaja voi kiinnittää työtehtävän asentajalle tai asentaja voi poimia työn työpoolista itselleen. Asentajalle voi lähettää avoimesta työtilauksesta myös sähköpostin. Sähköpostin kilahtaminen esimerkiksi kännykkään ”herättää” asentajan reagoimaan kiireellisiin työtilauksiin. Asentaja voi raportoida työtilaukselle tunnit, kirjata ostetut ja käytetyt tarvikkeet sekä kuitata tilauksen valmiiksi. Keskeneräisen työn voi myös palauttaa takaisin työpooliin.

Tarvikkeet

Asentaja voi lisätä tarvikkeita tilaukselle omasta hinnastosta, tuotepoiminnasta tai lisäys voi tulla ostolaskulta. Tarvikepoiminnassa voidaan käyttää omaa hinnastoa tai yleistä hinnastoa. Käytettäessä ennakoivaa syöttöä voidaan hakea oman hinnaston tuotteet, tällöin asentajan ei tarvitse käyttää viivakoodeja tai muistaa tuotekoodeja.

Työtunnit

Sähköisen työmääräimen avulla asentaja voi kirjata tilaukselle työtunnit, matkat sekä ruoka- ja päivärahat. Tiedot siirtyvät automaattisesti asentajan tuntikortille. Tuntikorttia ei tarvitse erikseen täyttää.

Myös urakoiden lisä- ja muutostyöt voidaan kirjata työtilausten kautta. Näin tehdyt työt ovat automaattisesti tallessa järjestelmässä, eivätkä jää laskuttamatta tilaajalta.

Vastuuasentaja

Yritykseen voidaan määritellä vastuuasentajat, joilla on mahdollisuus syöttää myös muiden asentajien tapahtumia työtilausten kautta. Vastuuasentajalle tulee määritellä keiden asentajien kärkimies hän on, eli kenelle kaikille hän voi tallentaa tapahtumia.

Arkisto

Valmiit työtilaukset löytyvät Adminetin arkistosta. Kohteen, tilauksen ja asiakkaan tiedot ovat dokumentteja, tarvike- ja työrivejä myöten nähtävissä vaivattomasti vuosienkin kuluttua.

Työnjohdon työkalut:

Kalenteri

Työnjohdon kalenterissa näkyvät asentajille kohdistetut työtilaukset sekä hyväksytyt lomat ja poissaolot asentajittain. Kalenterissa voidaan kohdistaa asentajille uusia työtilauksia tai aikatauluttaa ja kohdistaa työpoolin tilauksia. Töiden kestoa voidaan muokata tai siirtää tilaus toiselle henkilölle.

Laskutettavat työtilaukset

Työtilaukset ovat jaoteltu tilan mukaan: vastaanotettu, asentajalla, aloitettu ja valmis. Valmiit työtilaukset ovat laskutusvalmiiita. Adminet muistuttaa työnjohtoa valmiista laskutettavista työtilauksista aina ohjelmaan kirjauduttaessa. Työtilauksia voidaan käsitellä myös luvatun toimituspäivän tai prioriteetin mukaan.

Laskut sähköisesti

Työnjohdon tarkastettua asentajan tallentamat tiedot, tilaukselle annetaan laskutuslupa tai välilaskutuslupa. Laskutusluvan jälkeen Adminet lähettää laskun. Kaikki laskut lähtevät Adminetistä sähköisesti vastaanottajan valmiuksien mukaisesti joko verkkolaskuina tai Itella iPostina, jonka vastaanottaja saa perinteisenä paperisena kirjeenä.